Nivea30 Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 Våkner hver eneste natt av at blæren kjennes helt sprengt ut. Og gjennom dagen kjennes det ut som blæren er full hele tiden, men når jeg går på toalettet så er den jo liksom ikke det. Er dette bare vanlig svangerskapssymptom, eller kan det være urinveisinf. eller noe sånt? Har aldri hatt uvi, så vet ikke hvordan det kjennes ut. Er 13+4 idag.
Blå + en i magen Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 Hmm...ikke godt å si... Jeg har hatt uvi to ganger allerede i svangerskapet. Og er bare litt lenger enn deg. Jeg merket det omtrent ikke, og legen sa det var normalt å kunne ha uvi uten å merke noe i svangerskapet. Men viktig å behandle!! Hvis du mistenker uvi ville jeg dratt til fastlegen med en urinprøve.... Men til vanlig når jeg har hatt uvi har det gjort driiiitvondt og da er man ikke i tvil om hva det er;)
Athene75 Skrevet 2. november 2007 #3 Skrevet 2. november 2007 Jeg har hele svangerskapet hatt det slik at blæren føles konstant full og kommer ikke så mye når jeg er på toalettet. Hos meg har bare dette med svangerskapet å gjøre, ingen uvi. Når man har en uvi vil man i tillegg ofte ha svie ved vannlatning, men jeg har tidligere hatt uvi og kun hatt de samme symptomene som jeg nå har...at en hele tiden har en trang for å gå på toalettet og at det kommer svært lite når en går på toalettet. Så for å være på den sikre siden kunne det kanskje være lurt av deg å levere en urinprøve til fastlegen.
Nivea30 Skrevet 2. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2007 Ganske ubehagelig med følelsen av full blære hele tiden. Er det en svangerskapsting får jeg bare ta det, men tror jeg får stikke innom legen med en urinprøve først, ja. Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2007 #5 Skrevet 3. november 2007 hei, her er noen symptomer på urinveisinf: - lukt: det blir ofte sterk/stram lukt av urinen, mer enn vanlig - farge: urinen kan bli grumsete og ofte mørk på farge - ubehag: det kan være vondt når du tisser, svie, eller ubehag i blæra og i tillegg må man ofte på toalettet.. - mange har også feber pga infeksjonen
anne* Skrevet 3. november 2007 #6 Skrevet 3. november 2007 Jeg hadde det sånn som deg. Føltes ut som blæra var full hele tida, og gikk på do masse uten at det kom så mye. Hadde uvi ja, så har fått behandling nå. sikkert lurt å få sjekka det ut. Drikk masse! lykke til
Bianca83 Skrevet 3. november 2007 #7 Skrevet 3. november 2007 Og jeg hadde uvi uten at jeg hadde noen som helst symptomer, det er visst ikke uvanlig det heller, for jordmor sa hu hadde vært borti mange gravide som ikke kjente noe. Så når jeg kom til legesenteret med urinprøven min så spurte de bare litt rart å spørrende "kjenner du virkleig ikke noe?" Nei, svarte jeg som sant var. Oj da, sa de fo du har ganske mye utslag på denne prøven her. Så ta en test for sikkerhetsskyld du :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå