Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 Har kjøpt weleda-olje på helsekost for å mykgjøre "mellomkjøttet" håper å slippe revning denne gangen. MEN: hvor er mellomkjøttet??? Kanskje jeg er dum men... Og så har jeg hørt at man skal tøye og ta i litt hardt. Er det noen som vet hvordan? Jeg velger å signere med anonym her ;-)
Gjest Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 Mellomkjøttet er mellom endetarmsåpningen og "vagina-åpningen" (eller hva jeg skal kalle det...). Jeg drar litt bakover, holder en stund, og så tøyer jeg kjønnsleppene litt ut til siden...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #3 Skrevet 2. november 2007 Takk :-) Det var jo der jeg revna sist, så det høres jo fornuftig ut. Men det gjør så vondt... Får vel holde ut. Revning var ikke særlig festlig.
Gjest Skrevet 2. november 2007 #4 Skrevet 2. november 2007 Trenger jo sikkert ikke dra så mye at det gjør vondt, prøver å finne en mellomting :-)
LiKr Skrevet 2. november 2007 #5 Skrevet 2. november 2007 Smører dere hver dag? Jeg begynte i uke 35, men har bare tatt om kvelden annehver dag ca....
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #6 Skrevet 2. november 2007 jeg er så vidt borti....det er jo drit vondt....!! Jeg smører bare olje på også går jeg å legger meg........ Huff, vil jo ikke revne......! Hvor lenge holder dere?
Gjest Skrevet 2. november 2007 #7 Skrevet 2. november 2007 Prøver å smøre hver kveld, men husker ikke alltid... Holder ca. et minutt...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #8 Skrevet 2. november 2007 i følge jordmødrene har slik smørring ikke så stor betydning,enten rivner man eller ikke,og smører man seg hadde man kanskje rivd uansett.....sier de på føden i allefall...........
Gjest Skrevet 2. november 2007 #9 Skrevet 2. november 2007 Ja, de sier mye forskjellig om mye rart på forskjellige steder. Jeg tenker at det skader ikke å prøve :-)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2007 #10 Skrevet 3. november 2007 Fant dette på en veldig informativ side: To Massage or Not to Massage? Perineal massage, in which the perineum is massaged with or without oil in the weeks preceding childbirth gets mixed results in medical studies. Many studies show that massage protects against perineal trauma in first-time mothers. Other studies contradict this finding, and show no benefits to perineal massage in any mothers. A homebirth study actually associates perineal massage with higher rates of damage. The bottom line (pun intended) is you should do massage if you’re comfortable with it, but otherwise, don’t feel obligated to try it. her er linken til siden: http://www.midwifeinfo.com/content/view/82/45/ Jeg har kjøpt den Epi-No (ballong som hjelper å strekke vagina og mellomkjøtt for å hindre rivning. Bestilte den ifra Australia. Leste om den her på barnimagen. Syns denne virker super! http://www.birthinternational.com/product/equip/be012.html http://www.epi-no.co.uk/default.asp
Anonym bruker Skrevet 3. november 2007 #11 Skrevet 3. november 2007 Jeg smører også, håper det hjelper litt, men gidder egentlig ikke engang å håpe at jeg ikke revner litt engang. Jeg revner (eller ihvertfall blir veldig sår og ser ut som en liten rift) i mellkomkjøttet noen ganger kun etter sex...og det er jo vesentlig forskjell på str på en penis og et babyhode.. så jeg ser for meg at jeg revner fra halebenet til navlen hehe huff:( Jeg klarer ikke sitte på huk mange sekundene av gangen pga vann i kroppen, så noen lang massasje og tøying (au) får jeg ikke til... Er jo såvidt fingrene mine når ned dit også...
Anonym bruker Skrevet 3. november 2007 #12 Skrevet 3. november 2007 ps. synes denne smøringen hjelper forebyggende under sårhet ved sex, så da hjelper den kanskje litt under fødsel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå