Sophie juli 2005 Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 Hei! det går såkalt munn- fot- hånd- syke i barnehagen for tiden og de siste par dagene har det dukket opp først liten blemme i munnen, bitte små sårliknende prikker på rompa og i dag noen blodblemmer inne i munnen. hvordan vet jeg sikkert hva det er? kan det være munn- fot- hånd- syke? det er jo kjempesmittsomt, så ønsker å holde henne inne dersom det er det det er. takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 Det kan jo være det... men de prikkene på rumpa høres litt rart ut. Kan det bare være at hun er litt sår? Det er jo i munnen, under foten og i hånden man evt. får blemmer. Jenta mi hadde det når hun var 15 mnd. Hun fikk alle blemmene i munnen (unntatt en på hånden). Det var helt grusomt. Hun gråt i 24 timer i døgnet på det værste. Ikke spiste hun, drakk lite. Klarte ikke å ha smokk i munnen en gang. Hadde det forferdelig vondt stakkars. Størstejenta ble ikke smittet. Håper det ikke er det hun har fått og hvis hun har fått det, håper jeg hun får lite utbrudd. Hadde villet tatt en tur til legen jeg hvis jeg var deg for å få visshet. Lykke til og god bedring.
Sophie juli 2005 Skrevet 3. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2007 ja, håper det ikke er det!! broren min hadde det slik som din minste da han var liten og det hadde ikke vært mye morsomt nei. godt å høre at den eldste din slapp unna. fremdeles litt usikker på hva det er i denne enden, for det har ikke kommet flere enn de par små blemmene i munnen hennes + de prikkene på rumpa (som godt kan være noe helt annet som du sier). takk for svar :-)
***lilli*** Skrevet 3. november 2007 #4 Skrevet 3. november 2007 Hei, det går munn-fot-hand-sjuke i mi dotter sin barnehage og. Der har symptoma variert frå høg feber, smerter og ingen matlyst til meir lettare variantar. Dotter mi har nokre få blemmer i munnen, og faktisk nokre små prikkar på rompa. Eg las på lommelegen.no at det kan følgje med denne sjuka. Det har vore vondt for henne å ete, men mild mat går bra. Ho har og drukke mykje biola. Eg var og usikker på om det var munn-fot-hand-sjuka ho hadde fått, men heldt henne heime frå barnehagen i tilfelle pga smittefaren. Allmenntilstanden har elles vore god. Håper det er ein lett variant dotter di har, om det er det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå