Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 Hei! Håper noen tar seg tid til å svare og si sin mening. Er urolig for at jeg ikke spiser nok, i forhold til barnets vekst. Jeg har ikke lagt på meg noe, og magen vokser ikke særlig fort (1.gangsfødene). Er i uke 20 nå. En gjennomsnittelig dag i forhold til mat: 1 liten bolle frokostblanding med melk til frokost 2 brødskiver til lunch middag er noe varierende, men spiser bare 1 porsjon¨ 1 yogurt og 1 frukt til mellommåltid (ca) litt godis til kvelds:D Tror dere dette er nok, eller må jeg begynne å spise mer?Føler ikke at jeg har behov for mer, jeg er ikke sulten eller lignende. Bare urolig for barnets vekst..
*LilleTroll + spira Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 Dette hørtes ikke så veldig mye ut, tror jeg ville byttet ut kvelds godiset med et skikkelig måltid kveldsmat Viktig å ikke slanke seg mens man er gravid. Ikke at jeg sier du gjør det, vi er alle vant til å få i oss forskjellige mengder mat, og har forskjellige behov. Regner med jordmor / legen din vil si ifra dersom vekstkurven din ikke ser bra ut! Det viktigste er vel uansett at man spiser sunt, så får man tilpasse mengde etter eget behov
**geisha**06♥08 Skrevet 2. november 2007 #3 Skrevet 2. november 2007 Tror du spiser nok jeg:) Bebisen tar jo det den trenger uansett.. Jeg var plaget med kvalme og oppkast i første svangerskap i 5. mnd, og er igang igjen, kvalme og oppkast siden uke 6 (er nå 13+4). Jeg har gått ned 8 kg, samme som forrige gang og begynte ikke legge på meg før 6. mnd. forrige svangerskap. Men snuppa mi vokste som hun skulle, og har vært frisk som en fisk:) Hun er forresten 14.mnd. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #4 Skrevet 2. november 2007 Nei, har ingen tanker bak det om slanking. Spiser kveldsmat om jeg skulle bli sulten, så klart:)Men det er ikke så ofte. Godisen er jeg desverre avhengig av:O Har som mål å være godisfri fra ons-fre, da er jeg kjempe stolt;)
CB-BabyBoy Skrevet 2. november 2007 #5 Skrevet 2. november 2007 Jeg har hittil kun gått ned i vekt fordi jeg har vært så dårlig, er vel nede i minus 10 kg nå... Og både lege og JM har sagt at det kun ene og alene går utover meg, junior tar alt han skal ha! Men om du er veldig bekymret, så ville jeg hørt med enten legen eller jm på den neste kontrollen din! Da kan du være helt sikker og beroligget!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #6 Skrevet 2. november 2007 Tusen takk for svar! Føler meg litt mer beroliget nå. Synes ikke følelsen av å stappe i seg mat når man er mett er god heller liksom!
kokosyklus Skrevet 2. november 2007 #7 Skrevet 2. november 2007 Spiser ikke så mye mer selv egentlig. Spiste enda mindre den perioden jeg var kvalm. Det er ikke noe å bekymre seg over, fosteret tar til seg den næringen det trenger:)
kokosyklus Skrevet 2. november 2007 #8 Skrevet 2. november 2007 Her er min meny i dag: 1 brødskive med gulost til frokost 1 banan til mellommåltid 1 brødskive til lunsj ( to hvis jeg er på jobb) 1 youghurt til mellommåltid 1 liten posjon middag Et lite kakestykke til dessert + kakao:) Siden vi spiste ute og koste oss! Spiser i gjennomsnitt ikke mer enn dette. Og det er MYE i forhold til hva jeg spiste mens kvalmen sto på. Har lagt på meg normalt. Er nå 26+6 og har lagt på meg 6,5 kg.
roannima Skrevet 2. november 2007 #9 Skrevet 2. november 2007 Du spiser omtrent det dobbelte av meg . . . . :-) jeg har ikk gått opp noe enda ,men,baby'n vokser og har det bra:-) den tar det den trenger den:-) håper jeg får tilbake matlysta mi snart.!.
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 2. november 2007 #10 Skrevet 2. november 2007 Matlysta er det ingenting i veien for, spiser som vanlig jeg: 2 brødskiver til frokost 2 til lunsj middag (1 porsjon) 1-2 skiver til kvelds. + mellommåltider som enten er youghurt eller noe frukt. Noe av brødmaten byttes ut med knekkis eller salat innimellom. Enkelte dager er jeg ekstra sulten, da blir det brødskive ekstra til lunsj.. Spiser frokost tidlig da, 6.30 og lunsj ca 11, så det blir som regel noe frukt mellom der..
vannkvinne82 *060208* Skrevet 4. november 2007 #11 Skrevet 4. november 2007 jeg spiser ikke mer enn deg - heller mindre. men jeg har alltid vært småspist, og spiser mer enn før jeg ble gravid. men jeg spiser ikke godis uten å ha spist noe skikkelig først! ikke lurt å bytte ut godis med måltid, det går heller fint an å kose seg med noe godt etter maten.
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 4. november 2007 #12 Skrevet 4. november 2007 Jeg spiser heller ikke mye. Før mitt 1. svangerskap veide jeg 72 kg. Da jeg kom på sykehuset for å føde veide jeg 75,5 kg. Snuppa var 3650 g og 52 cm lang, så hun tok det hun trengte av næring! Dette var høsten 2004. Ett halvt år etter var jeg nede i 62,5 kg, noe jeg har vært siden. Nå har jeg 14 fullgåtte uker bak meg, og er nede i 60,5 kg. Håper ikke jeg går like mye ned som etter forige fødsel, når den tid kommer, for det har ikke kroppen min godt av! Jeg spiser; 2 knekkebrød/brødskiver til frokost det samme til lunsj 1 porsjon middag av og til 1 brødskive eller knekkebrød til kvelds. spiser litt frukt i 2-tiden...
Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #13 Skrevet 4. november 2007 2 ting: Du er ikke snopsjuk på kvelden fordi du er for sulten i løpet av dagen? Sånn opplever jeg - hvertfall når jeg ikke er gravid - at om jeg ikke får i meg det jeg trenger i løpet av dagen, så hjelper det ikke å spise middag, da er kroppen desperat etter energi. Og jeg blir snopsjuk på kvelden. Kanskje en mer solid frokost eller lunsj vil fjerne noe av det? For det andre: Jeg har fullstendig elendig matlyst og er plaget av kvalme i dette svangerskapet. Er i uke 23, kaster ikke opp, men blir kvalm om jeg spiser mer enn et absolutt minimum. Har ikke lagt på meg noe. Spurte legen om det, og han sa at de så etter to ting: om mor har det bra og om babyen vokser som den skal. Altså - om mor vokser er i seg selv ikke viktig. Om du skjønner forskjellen. Så lenge du er frisk og føler at du har energi, så er det ikke noe problem å være småspist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå