Gå til innhold

soyamelk og andre soyaprodukter--homeopat

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fått anbefalt av homeopat å erstatte melkeprodukter med soyamelk og mat laget med soya. det jeg lurer på er om det går greit å varme den, evt koke den i mat som havregrøt.ble overrasket over hvor godt den smakte :)

homepaten vi var hos hadde hadde forskjellige dietter etter blodtyper. det var nytt for meg. f.eks de som har A som min datter skal ikke ha ren melk. tror dere på slikt? Håper den funker! Skal gi bedre immunforsvar,...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan godt koke både soyamelk, rismelk og havremelk.

Bruk den til alt du bruker vanlig melk til.

Jeg synes det smaker dritt, men det er meg. Bruker heller laktoseredusert melk jeg da, men det er vel kanskje ikke laktosen som er ditt problem?

Skrevet

Blodtypediett er ikke noe nytt fenomen, har vært brukt i mange herrens år. Men synes det er rart at dere ble anbefalt av en homopat å bruke soyaprodukter til ei jente. Vi har selv, ettert råd fra homopat byttet ut all melk i kosten hennes, men fikk beskejd om at soya ikke var lurt for jenter fordi for mye av det virker negativt inn på hormonbalnsen deres. Selv bruker vi havremelk, tilsatt d vitamin og kalcium. Men ja, soyaprodukter kan varmes å brukes på lik linje med melkeprodukter.

Skrevet

Jeg har, i likhet med Stella Polaris, hørt at soyaprodukter inneholder en del østrogenlignende hormoner.

Dere kan jo bruke rismelk eller havremelk?

Skrevet

i følge den blodtype dietten, var det da soyamelk som var gunstig, hadde "medisinsk" effekt...

Skrevet

Joda, men om det påvirker din datters hormoner er det kanskje lurt å revurdere det homeopaten sier?

Skrevet

absolutt men det var rart at hun anbefalte det da synes jeg. det var en veldig annerkjent homeopat, irene korsmo, clinic 1 i sandvika hvis noen vet om henne. jeg får vel gjøre litt research selv...vil ikke gi henne noe med skadelige mengder hormoner selvsagt..

Skrevet

Jeg syns du skal høre med en ernæringsekspert eller en lege i tillegg. Kjenner desverre til en del homeopater som ikke har vært helt med (sier ikke at din ikke er det), og det er nok lurt å være kritisk. Som man også er til alle andre som behandler en for ulike helsemessige ting.

Skrevet

Det finnes masse forskning på dette og jeg vet at det finnes en del som erstatter østrogenpiller for overgangsalderen med soya pga dens egenskaper med stort hell. Sier seg vel selv at man skal være litt forsiktig med det.

Skrevet

Ja, der ser du, jeg er jo ikke helt på jordet en gang;)

Har hørt det der selv. Ja, da er det bra man har litt peiling:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...