Gå til innhold

Jule-lunch m/tilbehør...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag kom 5-åringen (som faktisk går i 1.klasse!) hjem med invitasjon til årets skole-jule-lunch 11.desember. Menyen består av normal engelsk jule-mat men: det serveres MULLED WINE som velkomstdrink for gjestene før man finner barna sine i spise-hallen.

Slå den da jenter! Må da også nevnes at dette er en "Church of England" skole.... Regner med at det fremdeles ikke serveres alkohol til foreldre på norske skoler... eller? Men det blir nok kjempehyggelig, spesielt fordi dagen før kommer bestemor fra Norge på førjuls besøk, så da får hun vært med også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hihihi, pass på mormor da så ikke hun tar for mye mulled wine;-))

Det er jo litt spesielt kanskje, å servere alkohol i skoletiden, og i tillegg på småbarnsstadiet!

Jeg var vakt for T`s klasse i natt og vi spurte læreren om ikke vi kunne få Irish coffee istedet for kaffe til gresskarpaien, men dengang ei;-)

Det er jo koselig å bli invitert til skole-julelunsj da:-)

Kjenner at jeg begynner å glede meg til all den gode julematen jeg:-) Jeg elsker 1.juledagsbrunsjen vår, da virkelig KOSER jeg meg, hele dagen og kvelden!!!

Skrevet

Heldig du som kan spise norsk julebrunch. Vi feirer engelsk 1.jule dag, som også er M sin dåpsdag. Og så skal jeg ha nattevakt....

Skrevet

Vin på skolearrangementer er vel ganske fjernt i det norske samfunnet... Det høres hyggelig ut da og britiske barn er vel vant til å være med på den lokale puben og se foreldrene drikke en øl eller et glass vin uten at det blir fyll av det.

Skrevet

Vet du hva? Neste gang du kommer så lager vi rett og slett en helt egen julebrunsj:-)) Trenger ikke se desember på kalenderen for det her i huset, for vi koser oss året rundt vi!

Skrevet

JAAAAAAA! Det er en deal:))))

Skrevet

Den er god:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...