Gå til innhold

Hva serverer dere i barneselskap? (5-årsdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva serverer dere i 5-års barneselskap? Og bruker dere å lage til godteposer til barna?

Takk for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg laga pølser med lomper og brød,gele eller is.og sjokolade kake ett år laga jeg bløtkake,men det var det ingen som spiste. og lager gotteposer som jeg gjemmer

Skrevet

Vi har servert forskjellig. Godtepose har jeg laget til en bursdag og fant ut at det var bortkasta. De gjør nesten ikke annet enn å spise så det bør holde.

Av mat har vi hatt for eksempel hamburger, pølser (wiener, grill eller pølsetusenbein), pizza (lage selv pizza er superpoppis. Setter bare fram pitabrød og skåler med masse ingredienser og de tar på akkurat det de vil. Helt gull), pizzaboller, taco har vi hatt. Har vi hatt pølser, har vi laget pølsebod. Har vi hatt hamburgere har vi hatt hamburgerbar/gatekjøkken hjemme. Lage selv pizza har vi benka barna rundt spisebordet med alle ingrediesene på bordet.

Av kaker og sånn finnes det ingen begrensninger. Vi hadde også fruktfat og det var veldig populært. Sjokoladekake som var laget som fotballbane med mål og spillere og der ballene var kakelys skapte stor stas på 5åringens dag her i sommer.

Jeg digger bursdager og fest og moro og vi inviterer også til guttas i blandt. Alle jevnaldrene gutter fra barnehagen på besøk og så gjør vi masse gøy.

Skrevet

Mange som synes pølser er populært. Her spiser ikke vi pølser, så jeg har alltid ordnet med rundstykker i stedet. Det synes barna og de voksne er supert.

Sjokoladekake er mest populært av kakene + is og gele. Noen ganger ordner jeg med fruktcoctail med melonyoghurt og sjokoladebiter i.

Vi ordner også med gotteripose til barna med litt gotteri i, som kan fiskes fra en eske eller trapp :o)

Skrevet

Artig at du heter Lompa, når dere ikke spiser pølser. hihi.

Skrevet

Selv om jeg ikke har barn (før i mai) har jeg faktisk vært med på å lage ganske så mange barneselskap.Min spesialitet er biter av frukt og grønnsaker (ikke slike som blir brune- som banan og eple). Særlig pinner av gulrøtter og agurk pleier å gå ned på høykant. Ungene elsker det.

I tillegg serveres vanlig bursdags-stæsj:

gele-tog

sjokoladekake

chips

pølser eller pizza

liten godtepose til hver unge (som de vinner i fiskeleken eller i "sette hale på grisen"-leken)

Skrevet

I barneselskapene, bruker vi ha pølse m lompe/brød, sjokoladekake, brus, og så fisker de godteposer.

Har noen ganger hatt gele/is, men erfart at det blir for mye for de små magene. Setter kanskje en skål med chips på bordet også.

Føler helst det er viktigst med lekene etterpå :)

Skrevet

Ååååå Rosalille...jeg beundrer deg:) Skulle ønske jeg var sånn og, jeg synes det er et forferdelig styr med bursdager... Men du kommer helt sikkert til å ha mye igjen for at du orker:)

Skrevet

Takk for mange svar!

Lurer på enda en ting... dere nevner leker, hva slags leker pleier dere å ha? Er det dere voksne som arrangerer, eller er det "frilek"?

Skrevet

Mange morsomme leker du kan ha. Du kan ha skattejakt, danseleken, blindebukk i utallige varianter, sett halen på grisen, få pennen i flaska (ha snor rundt livet med en penn hengende bak og så er det om å gjøre å først få pennen i flaska som står på gulvet uten å bruke hendene), flasketuten peker på, stolleken, stafetter av mange slag, få eple opp av bollen (bolle med vann og eple oppi. Henda på ryggen og om å gjøre å få opp eple) osv osv...fantasien setter grensene...

Du bør nok dra igang sånne type leker og administrere dem. En annen ting som er litt artig er at alle barna sitter i ring på gulvet og så har man flasketuten peker på og den som tuten peker på gir sin gave til bursdagsbarnet. Så får alle se hva bursdagsbarnet får samtidig som du slår ihjæl litt tid :o)

God bursdag!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...