Mor til 2 prinsesser Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 Disse er helt geniale, god plass til å få opp dører slik at det ikke blir kronglete å få ut barna. Ja, nettopp få ut barna... Var i dag på Ikea og ventet på at en bil skulle kjøre ut fra fam parkering. På min høyre side, la jeg merke til en bil som jeg trodde jeg sperret veien for. Rygget derfor tilbake mens jeg blinket meg inn på parkeringsplassen hvor bilen var i ferd med å kjøre. Men...Da bilen var kjørt tok den bilen jeg flyttet meg for plassen. HÆ.. Da damen kom ut av bilen gikk åpnet jeg min bildør og spurte om hun ikke hadde sett jeg blinket inn. Fikk til svar at hun var der først, noen jeg ikke kunne protestere på da jeg ikke hadde lagt merke til om hun stod der eller ei før jeg flyttet meg. Da bemerket jeg at hun stod på familieparkering, hvorpå hun snur seg til meg og sier at hun er i en familie... Hjelpes dama var i 50 årene.... Jeg ristet bare på hodet og kjørte videre. Er ikke sær eller noe, men synes nå disse familieparkeringene er til småbarnsfamilier. Ikke 50 år gamle damer som ikke gidder å gå de 5 ekstra metrene for å komme seg inn døra.
Gjest Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 Herregud for ei kjærring da..... Familieparkering er til de som har med barn i bilen.... ingen andre....
Anonym8579 Skrevet 2. november 2007 #3 Skrevet 2. november 2007 Huff, slikt er så irriterende! Men på Ikea så roper de faktisk opp bilnr på de bilene som står på familieparkeringen uten barnesete! Opplevde det da vi var der sist (og ikke fikk plass på familieparkeringen) og synes det er flott!
Turid Laila Skrevet 2. november 2007 #4 Skrevet 2. november 2007 Da hadde den damen fått så hatten passet av meg i hvertfall! Makan!
Odine! Skrevet 2. november 2007 #5 Skrevet 2. november 2007 Vi var ute for et halvgammelt ektepar uten barn med seg som tok plassen vår på IKEA. (Skal vedde på at de er av typen som klager på at ungdommen er uhøflig, også...) Vi sa ifra til betjeninga, og fikk beskjed om at det skulle bli ei ordning med at man må skaffe seg en parkeringstillatelse, og da fjerner de bilene som ikke har tillatelse. Tror det kanskje er lurt at alle som er ute for "familier uten barn" på familieparkeringa, sender en mail/brev, slik at IKEA får sett problemet. For min del må jeg si at hvis mange folk som ikke har behov for familieparkering bruker den, vil jeg heller at den blir vanlig parkering(så blir det litt flere plasser)
xxxo Skrevet 2. november 2007 #6 Skrevet 2. november 2007 når vi var på ikea en gang reagerte jeg litt på at en familie på 4 parkerte på familieparkeringa, for ungene var vel rundt 10 og 15 år..
It's all about me Skrevet 2. november 2007 #7 Skrevet 2. november 2007 Til dags dato har jeg kun opplevd 1 gang at jeg har fått plass på familieparkeringen når jeg har vært på IKEA med lillegutt. Da jeg kom ut var det en som hadde trengt seg mellom bilen vår (på den siden lillegutt skulle settes inn) og bilen ved siden av. Var så rasende at hadde jeg hatt en eldre og stygg bil hadde jeg smokket opp døra og gitt blaffen i om jeg skadet bilen som hadde trengt seg på plass. Har tidligere klaget inne på IKEA men de gjorde ikke en dritt. Familieparkering er en vits. I utgangspunktet er det genialt, men det blir omtrent aldri brukt av de som har behov for dem.
Mor til 2 prinsesser Skrevet 2. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. november 2007 Så de roper opp de som parkerer der ulovlig :) Hadde jeg vist det skulle jeg jo gidd beskjed til betjeningen.
Dronningen! Skrevet 2. november 2007 #9 Skrevet 2. november 2007 Et eller annet sted i Oslo er det en P-plass med familieparkering, men der må bilsetet være synlig eller så blir det bot. Genialt spør du meg:o) Men jeg har også sagt i fra på Ikea/furuset at fam.parkeringen deres er en vits!
It's all about me Skrevet 2. november 2007 #10 Skrevet 2. november 2007 Det var på IKEA på Furusett jeg skrev om over her også.... Men det skulle vært et krav om synelig barnesete ja, vanskeligere er det ikke. Klart det er noen som sikkert er der alene med barnesete baki, men det får nå være. Kan uansett ikke bli verre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå