Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 ...å pumpe melk på flaske? Når på døgnet? På kvelden etter "siste" pupping?! Tips for å få tømt puppen helt?? Selv om pumpa ikke får ut mere, hvis jeg klemmer kommer det mere...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 Jeg pumpet i dusjen. Da var jeg varm og avslappet. Funka som bare det!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #3 Skrevet 2. november 2007 ...men når på døgnet lønner det seg å pumpe??? Noen?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #4 Skrevet 2. november 2007 morgen! Fikk rådet på ammehjelpens nettsider, etter å ha prøvd på kvelden uten å få ut en dråpe:-)
Gjest Skrevet 2. november 2007 #6 Skrevet 2. november 2007 Naar paa doegnet avhenger litt av hvorfor du oensker aa pumpe. Dersom du vil oeke produksjonen er det smartest aa pumpe om natta (dersom barnet ikke spiser om natta lenger f.eks). Hvis det er for aa ha litt liggende i fryseren, saa boer du pumpe paa den tiden av doegnet du har mest melk. For mange er dette om morgenen. Puppene blir aldri helt tomme. Jeg kjenner flere som fremdeles kan klemme ut noen draaper flere aar etter at de har sluttet aa amme, men du vet at du har toemt puppen bra naar den blir myk og fin, og det ikke skikkelig spruter ut melk. For meg hjelper varme foerst, og deretter lette sirkelbevegelser mot knoppene for aa faa melken til aa stroemme. Naar jeg har hatt problemer med brystbetennelse og tette melkeganger har haandmelking under varm dusj vaert eneste loesning for min del.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2007 #7 Skrevet 3. november 2007 Om det er for å ta vare på melk for å gi på flaske seinere er det best om morgenen for de fleste. For å tømme helt kan det være lurt å pumpe før amming. Babyen får ut mye mer en pumpa, i allefall her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå