Gå til innhold

forvirra av lånekassen:S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var nesten 100% sikker på at vi som skal søke på fødselsstipend kunne få forsørgerstipend i tillegg.. men nå var jeg å leste over på lanekassen sin sider og der står det at forsørgerstipendet er ink i fødselsstipendet.. har de forandret på det eller har jeg lest heeelt feil før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg blir også forvirra! :P

jeg fikk ikke forsørgerstipende pga min samboers inntekt. så litt over 6000 i mnd får jeg :P ikke mye å skryte av! føler meg ikke akkurat rik!!

Skrevet

Ja, man skal ikke ha fordeler av å få unge mens man studerer i alle fall.. Hører så mye nå for tida om at det er sunnere for kroppen å få unge tidlig, og bla bla bla, men vi som får unge tidlig og da naturligvis er studenter vi får jo et helvette økonomisk... blir bare oppgitt jeg..

Skrevet

HVA?? førsørgertillegget skal være utenom så lenge sambo ikke har tjent over en viss sum, skal det ikke? fy faen unnskyld språket om lånekassen driver ap nå.

Skrevet

enig. forvirra.

noen som vet om deltids studenter har rett på noe form for stønad?

har lest, men blir ikke klokere.

Skrevet

fikk svar på 2 tri og der mente ei at det va ink så da har jeg vel bare lest feil da :P

Skrevet

Jeg sendte en mail til lånekassen... hadde flere spm da både far og og jeg er fulltidsstudenter. Dette sier de om fødelsstipen og forsørgerstipend:

"Forsørgerstipend er et stipend elever og studenter som har barn de bor sammen med, kan få i tillegg til vanlig stipend og lån. I fødselsstipendperioden inngår forsørgerstipendet i den summen du får som fødselsstipend. Forsørgerstipendet er på 1 320 kroner per måned for hvert av de to første barna, og 850 kroner for hvert av de neste. Stipendet blir behovsprøvd mot inntekten til eventuell ektefelle/samboer. Er bruttoinntekten hans/hennes over 22 250 kroner per måned, blir stipendet redusert eller faller bort."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...