hege31 desember baby.har født. Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 det blir enten sean, elias eller leon. hva er finest?
Jente07+bolle i ovnen:D Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 Fiiint:) Men liker godt sånne spesielle navn! Leon er også kjempefint og heller det enn Elias, men Sean er nydelig:)
Gjest Skrevet 2. november 2007 #3 Skrevet 2. november 2007 Synes Leon og Elias er finere. Sean er altfor "amerikansk", synes det virker rart på en norsk unge...
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 2. november 2007 #4 Skrevet 2. november 2007 tror jeg syns leon er finest:) men dette er helt opp til deg! lykke til med navnevalg:)
To barns mor og 75-modell. Skrevet 2. november 2007 #6 Skrevet 2. november 2007 Elias er et gammelt navn, kjempefint;-)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #8 Skrevet 2. november 2007 Sean er skikkelig harry syns jeg. Men Elias er fint....
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #10 Skrevet 2. november 2007 Vi vurderte navnet Sean selv, men måtte legge det på is pga en litt uheldig kombinasjon dersom vi brukte kun initaler på etternavn... Synes navnet Sean er fint jeg. Så noen kommenterte at det var for amerikansk - det er faktisk et irsk navn og jeg forbinder det egentlig mer med irland enn usa jeg da (jf. Sean Connry, han er jo irsk)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #11 Skrevet 2. november 2007 elsker selve navnet sean, men hadde nok ikke kalt gutten min det. hadde valgt leon tror jeg:D:D
gullebaby2:) Skrevet 2. november 2007 #12 Skrevet 2. november 2007 Hei Sean er sikkert et fint navn i et engelstalende land, synes du bør tenke på hvordan hele navnet blir lydende. Hvis du har et typisk norsk etternavn som f. eks Hagen, Berg eller Syversen blir det klingende litt rart. Du kan jo ha et utenlandsk navn for alt jeg vet, men stort sett gjelder dette alle navn. Altfor mange som ikke tenker helhet når man navngir barnet sitt. Elias og Leon er i alle fall navn som er brukt i Norge og som lett kan uttales på norsk. Synes du bør ta dette med i betraktningen.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #13 Skrevet 2. november 2007 Synes ikke det var noen fine navn, Leon er harry, Sean er for amerikansk og Elias så tenker jeg på elias båten. (Det er en klubb for barn)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #14 Skrevet 2. november 2007 For amerikansk?? Er veldig spesiellt og uvanlig navn. Ikke mange her som heter det her i Norge. hvorfor ikke velge det om man liker det?? Synes det er teit at vi nordmenn skal være så skeptiske til uvanlige navn.har maaaaange ganger opplevd, under denne graviditeten, at folk sier noe styggt ang det navnet vi har valgt, fordi det ikke er noen som heter det her. amerikanske navn kommer til å bli mer og mer vanlig etterhvert og det får bare sære nordmenn finne seg i. eller skal vi bare ikke ta å kalle alle sammen ola å kari istedenfor, hva? Kall babyen din sean om du har lyst til det og drit oppi hva andre mener......det hadde jeg gjort!!!!
hege31 desember baby.har født. Skrevet 2. november 2007 Forfatter #15 Skrevet 2. november 2007 takk for svar alle dere. fint at dere sier deres mening. jeg liker ikke å være typisk norsk, og ha et vanlig kjedelig navn som feks petter,kristian osv. det blir for kjedelig. får tenke litt til. er jo ikke sikkert det blir noen av disse navnene heller!!!!
Tutten-tei Skrevet 2. november 2007 #16 Skrevet 2. november 2007 Elias og Leon er det mange av nå.. Virker som de har blitt motenavn. Sean er nyyyyydelig!!!!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2007 #17 Skrevet 3. november 2007 Er det VM i harry navnevalg eller? Sean!? Det passer seg ikke på et norsk barn! Barnet bør ha et navn som skrives omtrent slik som det sies, slik at han får et lett og ukomplisert forhold til sitt eget navn. Men bevares - det er deres valg... husk bare at det er et lite barn som må leve med konsekvensen av deres valg hele sitt liv. Navnet skjemmer ingen, sies det, men det er lett å forhåndsdømme noen på navnet. Tenk på alle stakkersene som heter Roy og Raymond og Ronny, for eksempel. Undersøkelser viser at disse navnene frekventeres langt høyere i norske fengsel enn mange andre navn. Sean føyer seg fint inn rekken sammen med andre "Grorudalennavn" som Cassandra, Ken, Kevin, Madeleine, Mariell osv. Tenk før du velger!
Athina' Skrevet 3. november 2007 #18 Skrevet 3. november 2007 Overser glatt kommentar fra Anonym over her :-) Sean er et nydelig navn :-)) Sønnen til venninna mi heter det :-)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2007 #19 Skrevet 3. november 2007 Klarer bare ikke å la være...Helt utenfor tema.. Men anonym lengre opp her som sier at Sean Connery er Irsk - NOT. Han er fra kiltelandet skottland... Er forresten et fint navn da. Liker det best av de tre alternativene....
*Vetlis* Skrevet 3. november 2007 #20 Skrevet 3. november 2007 Vet ikke helt jeg? Ble litt spesielt etter at jeg så barnetv med sønnen min i går... Det var det Sauen Sean som var i går :-) Liker Elias veldig godt jeg .-)
Gjest Skrevet 3. november 2007 #21 Skrevet 3. november 2007 du er ikke så tøff som ikke tørr signe med ditt nick! jeg syns selv at sean er veldig fint, men egner seg mer i engelsk talende land. ken,madeleine og mariell er kjempe fine navn og slettes ikke harrye!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2007 #22 Skrevet 3. november 2007 Herregud VM i harry navn?!?! Ble bra provosert når jeg las det innlegget fra anonym. sære nordmenn som ikke tåler at man kaller barna sine et spesiellt navn er utgått på dato dessverre. vi lever i 2007 kjære! Vis litt åpenhet for det ukjente og uvanlige!! Eller, kansje vi bare skal ta å droppe alle andre navn, og kalle barna våre Ola og Kari, hva?? Er nok best det, så vi er sikkre på at folk ikke reagerer hmmfrrrr
OhMyGod!!! Skrevet 3. november 2007 #23 Skrevet 3. november 2007 Heisann, har en kompis som heter Sean jeg, å det er et veldig flott navn synes jeg da ingen av de gutta i den familien har typiske norske navn (Jarde og Theodor), men de er helnorske fordi... synes alle de navna er flotte jeg folk har en tendens til å være skeptiske til de får møte folk som faktisk har anderledes navn.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2007 #24 Skrevet 3. november 2007 Jeg kjenner også en gutt som heter Sean, og han bor her i Norge. Har gjort det hele livet. Første gangen jeg møtte han, var på en fest hvor jeg var litttttt for full å jeg husker jeg ble så utoorolig fasinert av navnet. Kjempetøfft og spesiellt! Go for it!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2007 #25 Skrevet 3. november 2007 Stygt navn synes jeg. Kjenner og en sean, halvt brite. Leon og Elias er det etterhvert fryktelig mange av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå