MissAntrop Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 Hvordan gikk det hos tannlegen i dag???!!! Har tenkt på deg
snartmammapåny Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 Å så koslig å bli tenkt på Det gikk veldig fint, mye bedre enn forventet. Tannlegen var veldig snill. Hadde et hull og så hadde jeg en fylling jeg hadde mistet(den mistet jeg vel for 7 år siden eller noe slikt, gikk til og med til kommunetannlegen med det jeg syntest var litt rart inni munnen min, som en grop, men han sa det ikke var noe feil inni der... Men var vist en fylling som manglet.) Tannlegen sa jeg hadde var heldig som hadde sterke tenner. Siden det var 6 år siden forrige tannlegebesøk og så hadde jeg bare 1 hull. Fikk godt med bedøvelse så jeg kjente ingen ting, tror ikke jeg har opplevd å borre før uten å kjenne noe, selv om jeg har fått bedøvelse tidligere og. Så dette var en positiv opplevelse:) Takk for at du pushet meg:) Kommer nok ikke til å grue meg like mye når jeg får ny innkallelse om 1 år;) Og som en bonus så hadde jeg jo trodd det kom til å koste mellom 10 000 og 20 000 kr, men kom jo bare på 1190kr:) MYE penger spart;)
MissAntrop Skrevet 2. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. november 2007 Så utrolig flink du har vært!!! Nå bør du virkelig være stolt av deg selv og belønne deg godt Kjempeglad for å høre at det gikk så bra og at du nå ikke er like redd. Jeg var så redd at jeg fikk innkallelse hvert halvår, sånn at det ble litt eksponeringsterapi. Jo oftere man går til tannlegen og ikke opplever noe negativt vil jo noe av skrekken forsvinne. Supertøff er du!
snartmammapåny Skrevet 2. november 2007 #4 Skrevet 2. november 2007 Var ikke så tøff da jeg ført kom meg oppi stolen da... Lenge siden sist jeg har vært så nervøs. Fikk tatt tøntgenbildene. Da pleieren sa bit sammen for å få holde den bildeplata på plass så beit jeg så fort sammen at jeg nesten beit hu i fingeren.. Så var det tannlegen sin tur til å kikke. Han tok den blåsetingen å skulle blåse litt inni munnen min, jeg kvapp til, trodde jo det var borret han skulle til med... hehe Tannlegen beroliget meg med at det var bare luft. Så ca 30 sek etter så tok han igjen opp luftspruteren, og jeg kvapp jo til igjen, 100% sikker på at NÅ var det borren, men vi var jo fortsatt på undersøkelsesstadiet... Snakk om å være i høyspenn da. Tannlegen var flink da, fortalte meg at jeg måtte slappe og huske å puste flere ganger, jeg lå jo der stiv som en pinne og spente det som var av muskler.. MEn det gikk bra, kjente ikke så mye som et vondt pirk. Var så og si en helt smertefri opplevelse. Eneste vonde var den store plata som skulle inni for å få tatt bilder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå