Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 Jeg har vært hos legen idag da jeg har et litt høyt blodtrykk (130/80) og 1+ når det gjelder protein i urin. Har hatt hovedpine i hele dag og igår også. Skal kontrollere blodtrykk igjen imåra, men går og er kjempe bekymret(sikkert det som gir meg hovedpinen). Noen som vet noe om sv.skapsforgift.?Er mitt blodtrykk unormalt høyt? Har de siste par mnd hovnet en del opp i hender og føtter. Men gjorde det under siste graviditet også.Er i uke 33 nå.
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 nei vil ikke si blodtrykket ditt var noe særlig høyt!=) men det dem legger vekt på i tillegg er proteinen i urinen, ødem og hodepinen.... dem vil nok kontrollere deg gjevnlig for å se om dette kan være utvikling til svangerskapsforgiftning... går selv 2 ganger i uka til kontroll pga høytblodtrykk og frykt for svangerskapsforgiftning.. mitt blodtrykk har ligget mye høyere enn dit=)
Naturlig80 Skrevet 2. november 2007 #3 Skrevet 2. november 2007 jeg vil bare trå veldig forsiktig her og si at ikke glem at kosten har mye å si når det gjelder svangerskapsforgiftning a! vær ekstremt forsiktig med sukkerinntaket. gjerne ingenting! lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #4 Skrevet 2. november 2007 JA har et ekstrem behov for sukker, men skal kutte dat helt ut nå jerg:-)Takk for tipsene! Går nok bra....men er jo bestandigt noe å bekymre seg for:-)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #5 Skrevet 2. november 2007 Det blir uansett ikke vurdert som svangerskapsforgiftning før BT er over 140/80, pluss protein i urinen. Jeg hadde preeklamsi (sv.forg.) med nummer to og ble lagt inn i i uke 33. Da hadde jeg nok hatt det en stund, men jeg trodde ikke jeg kunne få det siden jeg ikke hadde det med nummer en (byttet partner) Fødselen ble satt i gang i uke 35, da jeg gikk opp 7 kilo på et døgn (ødem) og BT var 190/110. Faresignal er pannehodepine, flimring foran øynene, smerter øverst i magen, ødemer, generelt slapphet og høyt blodtrykk. Jeg venter nå nummer fire og de to siste svangerskapene har blitt vurdert som høyrisikosvangerskap, slik at jeg har blitt 100% sykemeldt automatisk fra ca 20. uke. Det er ekstra fare ved partnerbytte, da kroppen reagerer på "nytt sperm" forklarte legen meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå