Gå til innhold

Har jeg fått et kresent barn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi holdt på med grøt og fruktmos i halvannen måned snart. Og det går ned på høykant. Jeg har begynt å prøve med andre ting nå...gulrotmos, potetmos ..middagsglass osv.. men INGENTING faller i smak. Alt bare gulpes eller kastes opp igjen og hun sitter der og ser ut som en sitron i ansiktet.

Har hørt at man ikke skal gi opp selv om barnet ikke liker det man gir med en gang... men hvor lenge skal man holde på da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er grunnen til at jeg etablerte gode grøt, brød og middagsmåltider før frukt. Hvem vil vel ha middag når man heller kan få søt frukt.

Når det er sagt er det jo mulig at barnet ditt reagerer allergisk på noe i middagen, eller at hun rett og slett får for mye på en gang.

Skrevet

Jeg trodde også jeg hadde fått verdens mest kresne barn men middag tok laaang tid å innføre. Er jo en rar smak for dem for alt annet de har fått i livet smaker søtt, mm, mme, grøt, fruktmos osv. Du må bare prøve forskjellige ting og om og om igjen. Det som var py en uke kan bli naaaam neste uke. Det første min gutt likte var et glass fra hipp med mais, potet og kylling. Veldig ren og mild smak. Han brakk opp all hjemmelaget mat i starten og jeg prøvde alt. Men så plutselig en dag så var det plutselig nam, hjalp også å kjøpe stavmikser. Nå spiser han plutselig alt og viser tydelig ved å ""Hmmmmm"e seg gjennom alle måltider. Lykke til!

Skrevet

Jeg har begynt å blande middagsglass med litt banan eller annen fruktmos jeg. Det funker som rakkern :) Blander inn bananmos litt "røflig" rundt.

Da spiser han som bare det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...