Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 Jeg blir gal!!! Min jente på 2,5 mnd. hyler og hyler på dagtid. Hun er flink til å sove på natta, gjerne hele natta igjennom. Men på dagtid derimot.... fra ca kl 10:00 hyler og hyler hun. Hun er rolig hvis vi er på tur, men ellers er det hyl hyl hyl! Hun har egentlig vært ganske urolig helt siden hun ble født, men denne uka har vært grusom. Tror jeg spiste noe mandag som gjorde utslaget på tirsdag, men de andre dagene skjønner jeg ikke hva det kan være... Økedager?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 Vær så snill.....ingen med samme erfaringer???
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #3 Skrevet 2. november 2007 Prøv med en flaske mme, var sånn her for jeg hadde ikke nok melk fant jeg ut, da jeg fikk gitt ho flaske ble ho som en ny unge.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #4 Skrevet 2. november 2007 Det er ofte vanskelig å vite hva det er, men hvis det er økedager er det ikke så lurt å gi MME. Da får du ikke opp produksjonen. Men det er vel ganske vanlig med mageknip? Er hun i fin form ellers eller er hun forkjølet eller noe? Da kan det kanskje være greit med en tur til legen for å utelukke at hun har vondt noe sted. (f.eks ørebetennelse).
Gjest Skrevet 2. november 2007 #5 Skrevet 2. november 2007 Ikke så greit å finne ut av de små alltid. Ellers er jo liksom det vanlige at de er rolig på dagtid og skriker på kveld og natt. Så det at hun sover om natta stemmer ikke med ørebetennelse, f.eks. Hvordan har dere det på dagtid da? Roer hun seg om det blr mørkt og stille rundt henne, om det er mye lys og lyd, eller er det like ille uansett?
hit og dit Skrevet 2. november 2007 #6 Skrevet 2. november 2007 Dei dagane Tuva har vert misfornøyd har det enten vert aukedagar, behov for ekstra søvn eller stimuli på dagtid.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #7 Skrevet 2. november 2007 Tror ikke hun er syk fordi hun sover godt om nettene. Tror jeg venter med mme. Vil fullamme så lenge som mulig. Og hvis jeg ikke hadde hatt nok melk ville hun vel ha vært urolig om natta også (hun ville vel ikke blitt mett av siste måltid før hun legger seg?) Tror selv det enten er økedager eller mageknip. Hun sover ikke om dagene heller. Klarer liksom ikke roe seg... Sovner nesten ved puppen, men våkner med engang vi er ferdige med amminga (og med en gang jeg legger henne fra meg). Hun sover kun hvis vi triller i vogna (dagtid). De siste dagene har jeg ikke fått gått på tur, så da har hun heller ikke sovet..
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 2. november 2007 #8 Skrevet 2. november 2007 Sukk.. jeg har det ganske likt.. Hun er snart 4 uker, og det er hyling så lenge hun er våken. Hun kan fint sovne på armen min, men når jeg legger henne ned hylskriker hun. Merker på henne at hun har vondt i magen innimellom. Trekker beina inn mot kroppen og trykker og presser. Hun er ikke så flink å rape heller... Skal prøve å kutte ut melk og melkeprodukter en stund og se om det hjelper.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #9 Skrevet 2. november 2007 Det høres litt ut som om hun hyler fordi hun er trøtt. Siden du ikke har fått gått på tur og hun dermed ikke har sovet om dagen mener jeg.... Min blir KJEMPESINT når hun blir for trøtt... Og jo trøttere hun er jo vanskeligere er det å få henne til å sovne. Kanskje du kan ta noen lange turer i vognen og se om det hjelper på humøret? Når min skal sove inne prøver jeg å legge henne før hun begynner å sutre og gni seg i øynene (maks to timer etter at vi har stått opp). Da går det som regel greit. Hvis jeg glemmer tiden og hun blir for trøtt blir det bare hyl og skrik hele dagen....
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 2. november 2007 #10 Skrevet 2. november 2007 Kan jo faktisk være kolikk da, min nesteldste hadde kolikk, hun skrek fra 0900-1700 hver dag i 4 mnd., kun avbrutt av små lurer når vi gikk med vognen, hun sov godt hele natten igjennom fra hun var 8 uker fra 1900-0630.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå