Gå til innhold

Forhøyede leververdier..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk idag svar på noen blodprøver jeg tok hos legen for noen dager siden på grunn av kløe jeg har hatt i ca en uke.. Den viste forhøyede leververdier på ene prøven. Noen andre her som har fått påvist dette? Hva skjer videre nå liksom? Fikk liksom ikke vite noe mer fra damen jeg snakket med.. Annet enn at legen skulle ringe meg opp igjen når hun hadde sett over testene.. Nyskjerrig jeg nå:o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er ganske vanlig under og etter svangerskapet. Jeg hadde det etter forrige fødsel og de ville ikke gå ned. Måtte inn på sykehuset for nye prøver og samtale med spesialist, men etter det skjedde ingenting... Legen mente det hadde med vektoppgangen min i svangerskapet å gjøre og at det ville normalisere seg etterhvert.

Skrevet

Tok du prøver i forindelse med kløe du og?

Har lest litt om at forhøyede verdier i forbindelse med svangerskapskløe ikke er helt ideelt for småen, og blir jo bittelitt bekymret da:P

Skrevet

Det ble oppdaga på 6-ukers kontrollen etter fødsel med meg. Deretter var jeg innom og tok nye prøver en og to mnd senere. Men leververdiene gikk ikke ned.

Skrevet

forhøyede leververdier kan også være et tegn på gallestein sa legen min... Og det er helt normalt å få, har selv blitt testet for det men de fant ingenting

Skrevet

Ja jeg ble sjekka for gallestein også. Hadde det, men så små og få steiner at det ikke ville slå ut på leverprøvene... Spent på hvordan verdiene er etter dette svangerskapet. Jeg har lagt på meg 20 kg (1 dag til termin) og det gjorde jeg med første også. Ikke alkohol relaterte leverskader kalte spesialisten på ullevål det. Er visst mer og mer vanlig diagnose pga økt kroppsvekt. Men jeg er normalvektig til vanlig så da er det nok vektoppgangen i svangerskapet som er årsaken hos meg.

Skrevet

Det hadde jeg også! Har fått svangerskapskløe så legen tok en blodprøve for å se om det var noe mer.Da fikk jeg vite at jeg hadde gøye leververdier,fikk ikke vite no mer enn det.Ble litt bekymret,men fikk høre at det var normalt for gravide.Er 36 uker gravis nå,så nå er det ikke lenge igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...