Gå til innhold

Bukkehornsfrø - Expat!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Expat!

Takk for gode råd angående melkeproduksjon til en som strever med kvaldsamming.

Løp å kjøpte Bukkehornsfrø på Helskosten i dag. Har du noen råd/erfaringer angående dose og bruk? Jeg strødde noen frø oppå osten på brødskiva. Artig smak! Det er lite opplysning der ute på nettet om bukkehornsfrø forresten. Du sa at dette var en av dine favoritt tips. Hvorfor det? Har sett god effekt hos mange? (Flommer det over av melk i India?;-)

Ellers satser jeg på ammete, godt med drikke og mat + Rolige dager uten stress.

Har ellers erfart at mye ligger på det psykiske plan, for da jeg endelig ble enig med meg selv om at delamming var det beste for oss (etter mye strev i 6 uker) så kom det mere melk! Jobber nå med å "tro" på at jeg har nok melk. Selv om hun nå er 3 mnd og helsesøster sier at vektoppgangen er "godkjent" så kjenner jeg på bekymringene hver dag. Det går heldigvis bedre hver dag!

Dessuten hjelper det å tenke på at delamming faktisk er et veldig godt alternativ for meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette med troa er flott!

Det heter Fenugreek på engelsk, skriver du fenugreek og breastfeeding i google får du masse hits. Prøv deg litt frem, når du lukter lønnesirup(!) så er det passe dose... (For det er det man krydrer lønnesirup med, samme lukta)...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...