Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 Er ikke det på grensen til barnemishandling\omsorgssvikt? Det finnes ingen god grunn for det, bare at hun ikke vil at barnet skal være hjemme hos oss for hun "liker ikke meg". Barnet derimot storkoser seg hos oss og får ikke nok av oppmerksomheten til far (og meg). Husker ikke sist vi hadde barnet på overnatting - tror det var i sommer en gang... Det skal ikke være sånn i 2007. All makt skal ikke ligge hos mor!!! Er nå endelig gravid selv, og har lovet faren at dersom vi en gang ikke kommer til å klare å leve sammen, skal i hvertfall barnet få bli kjent med sin far. Jeg vil da gå med på å dele omsorgen. Det er jo det beste for barnet! MOR og FAR er like viktige for barnet!!!! Et hjertesukk fra meg, men det måtte bare ut!! Noen som har det på samme måte?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 Mange som har hatt det sånn. Det er bare å ta opp kampen. De fleste fedre får samvær etter endt rettsak (for oss som må gjennom det).
Spent28! Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 De nye bidragsreglenegjorde ikke samvær lettere for far i allefall. I vår situasjon har biomor stillt slike krav at de er umulig å innfri. Og mannen min er så utrolig tafatt, så hun overstyrer han fullstendig! Jeg for min del synes at barneloven skal følges, og at barn har krav på samvær med begge foreldre! Jæ**** frustrerende!!!!!!!!
xfiles Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 helt enig med deg dær, de ny reglene gjør det ikke lettere. men til din trøst så kan jeg si, at det er ikke stort din mann kan gjøre. lovene er laget til slik at den som har den daglige omsårgen for barnet, har all makkt, å jeg vet hva jeg snakker om. jeg har kjempet for å få ha samvær med min sønn i 10 år, vanlige mennesker får jeg si, skjønner ikke hvordan systemet fungerer med tanke på låvene å hvordan dette praktiseres. å jeg kan si at jeg orket ikke mere, jeg valgte å kutte kontakten med min sønn. for hannes og min egen helse lykke til
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Bare nysgjerrig... Hva er det med de nye bidragsreglene som gjør alt mye vanskeligere for far? Mitt inntrykk var nemlig det motsatte.
Spent28! Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 Mor velger å trenere samvær, ergo må far betale bidrag utifra 0%samvær. Så da er det bare for mor å lage noe styr eller flytte... så får hun mere penger.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #8 Skrevet 11. januar 2008 hmm. er lett for deg å si at du vil dele omsorgen med far ved et brudd. men virkeligheten er annerledes.. (jeg og far var helt enig om delt omsorg vist det ble brudd.. han dro 3 mnd før fødselen av nr 3. aldri om jeg går med på delt når de er så små,om 4 år kansje) MEN det mor gjør nå er heelt på jordet!! dette kan hun ikke gjøre uten "grunn".. kontakt f.v.k..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå