Gnisten Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 Heisann! Har en gutt på 10 uker som desverre ikke får nok melk fra meg... Nesten ingenting rett og slett. Hadde lite fra fødselen av og det hjalp ikke på å få brystbetennelse heller... Så nå tar han i ett til to min på hver pupp... Tror ikke han får mer enn 100-120 fra meg i løpet av en dag.. Hvor mye mme skal jeg da gi han? Har pleid å gitt han 550 tilsammen på en dag, men helsesøster sier han er litt i største laget så må gi litt mindre... Men hun sa ikke noe om hvor mye en baby på 10 uker skal ha pr dag... Noen som vet?
Gjest Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 Gi til han er mett og fornøyd! Så små barn skal ikke på diett!
Løyyypeeee!! Skrevet 2. november 2007 #3 Skrevet 2. november 2007 Anbefalt mengde mme går visst på kroppsvekt. 15% av kroppsvekten i væskeinntak / døgn skal være en pekepinn hos "normale" barn. Vil tro at du ikke kommer ut langt unna det du gir han nå, da. MM-mengden han tar bør vel også inkluderes i regnestykket. På sykehuset beregnet de 18% av kroppsvekt/ døgn som mal på vår premature frøken, og da har hun lagt godt på seg! )
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #4 Skrevet 2. november 2007 OY !!! jeg gir både pupp og MME. Vet jo ikke hvor mye pupp hun får men av MME er det i allefall 500-600 ml i døgnet og hun er bare 3 uker!!! Syns jo din på 10 uker burde ha MYYYYE mer enn min da?? Var på helsestasjonen mandagen og helsesøster sa ingenting om at jeg var helt på villspor med mengden.. Så lenge hun vokste, var mett og fornøyd var det bra mente hun =)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 2. november 2007 #5 Skrevet 2. november 2007 Synes ikke du skal høre så mye på helsesøster her. Du gir først pupp og så gir du flaske, la han få så mye han vil ha. Så lenge det ikke overstiger 1 liter mme i døgnet så er det ingen fare på ferde. Han sier ifra når han har fått nok selv (eller gulper ifra, burde jeg vel si ;-)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #6 Skrevet 2. november 2007 jenta vår på 6 uker drikker ca 1 liter mme i døgnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå