Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 Har vært på ul i dag. Har 31 i dager til termin. Fikk estimert vekt ved termin til 4.2-4.3 kg. Må si jeg fikk litt hetta. Førstemann var 3920 en uke før termin og jeg sleit fælt med å få han ut. Lang og vanskelig fødsel som endte med vakuum-hjelp. Så nå lurer jeg på om jeg kan stole på denne estimeringa? Er det noen her som har fått estimert tidligere og hvordan var faktisk størrelse på babyen i forhold til dette?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 hei.fikk vite i uke 32 at han kom til å være ca 4200-4300gr.han jeg fikk sist veide 4210gr og sto bom fast og pustet ikke da han kom ut. jeg har alltid hatt små mager likevel(er mitt 3 svangerskap)men var hos jordmor i går og magen hadde poppet opp til nesten over normalen på kort tid.så hun har ringt sykehuset for extra sjekk av veksten til gutten til uken.har termin om en uke i dag. hvis han er stor så regnet hun med at de satte igang fødselen eller at det ble k.s så lenge jeg streva så med de andre 2.han første ble tatt med k.s etter 17 timer.han veide 3980. så spørst om du ikke bør be om at de sjekker str noen uker før termin du også.er ikke gøy å være engstlig for at det skal gå galt og at babyen er enda større en ventet..
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 2. november 2007 #3 Skrevet 2. november 2007 I mitt forrige svangerskap var jeg på vekstestimering 4 uker før termin, gutten var estimert til 3.8 - 3.9kg, men ut kom en liten kar på 3.1kg, fødte på termin. De sier jo pluss/minus 10 %, så de estimerte ganske så feil i mitt tilfelle!
Ladybug~N&E Skrevet 2. november 2007 #4 Skrevet 2. november 2007 min blei estimert til 3600gram ved fødsel. han kom i ke 38 og veide 2610gram. babyen til broren min blei estimert til 4200ved fødsel og veide 3650 da han kom en uke på overtid. de tar ofte feil men er kanskje greit å forberede seg på en litt større baby alikevel;)
Bdancer Skrevet 2. november 2007 #5 Skrevet 2. november 2007 Kan jeg spørre om hvorfor og hvordan du fikk en vekstestimering?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #6 Skrevet 2. november 2007 Takk for svarene deres. Likte best de som fødte mindre enn estimeringa, da. He, he... :-) Men tar kontakt med sykehuset kanskje uka før termin å ber om en ny sjekk. Bdancer - babyen min lå ganske høyt på skjema tidligere i svangerskapet så ble anbefalt å ta en ekstra kontroll for å sjekke at hun ikke blir for stor..... Ble ikke akkurat beroliget av denne sjekken, da..... Fikk også vite at jeg lå ganske høyt på skjema for svangerskapdiabedes også, men innenfor normalen, da. Det gir jo også ofte store barn. Nei, jeg vil ha henne ut nå, jeg *sukk*
Gjest Skrevet 2. november 2007 #7 Skrevet 2. november 2007 estimert til under 3500 i uke 32. Kom 11 dager over og var big baby på hele 4330 gram.. så jepp.. de kan ta feil!!
Bdancer Skrevet 2. november 2007 #8 Skrevet 2. november 2007 Ok, takk for svar.. Jeg ligger nemlig langt over det mørke feltet på skjemaet men jeg får ikke noen sjekk... så trodde ikke det holdt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå