Gå til innhold

AMMETÅKE---hvordan opplever/opplevde dere den???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer en gutt på snart 3 mndr og den sista tida merker jeg at jeg glemmer ting jeg skal gjöre, kommer på det 10 min forsent liksom...

Det er så mye i hodet som jeg skal huske på at jeg blir rett og slett forvirra...

Og hvis lillegutt skriker og jeg pröver å skynde meg DA blir det ihvertfall tull...

Stressa ja....Spesielt om vi har hatt en dårlig natt med lite sövn..Og gå å bäre på han det er såå tungt han veier 7,8kg...Får så vondt i armer og skuldre....

Hvis jeg legger meg tidlig og pröver å sove tar det det et par timer för jeg sovner, har aldri hatt problemer med det, bör liksom sovne med en gang så trött som jeg er nå men nei...Når jeg sovner etter en time våkner lillegutt og skal ha mat...Typisk...

Flere el er jeg alene om å föle meg slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammetåken har lettet litt nå, som vesla er 5 mnd, men de første par mnd. klarte jeg ikke å konsentrere meg om å lese i en bok, datt ut av samtaler med andre, hørte at de snakket til meg, men kunne ikke huske hva de hadde sagt til meg..

Hukommelse på lik linje med en gullfisk! Drar i butikken for å handle, kommer hjem med alt annet enn det jeg skulle ha, holder på med en ting i hvert rom, skal bare sjekke vesla, dermed finner jeg noe annet jeg bare må ordne opp, så alt er halvgjort hjemme hos oss..

Feilplasserer ting, pålegget i oppvaskmaskina, tomflasker i kjøleskapet.

Koker flasker til nesten alt vannet er borte i kjelen.

Slitsomt å være surrete i hodet!!!

Skrevet

Merket aldri noe til ammetaaka... Tror kanskje det heller kommer av mangelen paa sovn. Lillegutt sov mye da han var nyfoedt, og jeg hadde aldri sovnunderskudd paa den tiden...

Skrevet

Eg kjenner meg rett og slett dummere, mindre smart. Har vanskelig for å følge med i samtaler, dette har blitt gradvis betre, og problemer med å forstå folk, altså eg misforstår oftere enn før. Litt av ein utfordring å prøve å pugge til eksamen i denne tilstanden ja.

Skrevet

Han er nå 5 mnd, så det har roet seg, men var temmelig ukonsentrert på det verste. Toppet seg da jeg var på tur til dyrlegen, skulle ha sprøyte på hunden. Pakket gutten og ustyret hans i bilen, satte hunden i hundegården i hagen og satte meg inn i bilen. Var på tur ut innkjørselen da jeg kom på at det sikkert var lurt å ha med hunden.....Helt i surr :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...