Gå til innhold

Alle dere med Ikea kjøkken...hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte hus med ikea kjøkken og har intergrert oppvaskmaskin.

Den er nå ødelagt i låsen etter snart 1 års bruk.

Har kvitteringer fra tidligere huseier på alt av kjøkken innredning inkl oppvaskmaskinen.

Ringte til ikea og forklarte de svarte da at jeg kom til å få ny oppvaskmaskin siden denne typen ikke var i deres sortiment lengre.

Skulle bli kontaktet av dem...jeg ringer igjen da jeg ikke hører noe...og denne nye personen jeg snakker med sier at jeg må ringe reparasjonskontoret til whirlpool selv...og jeg forklarer at dette IKKE er en whirlpool oppvaskmaskin...får da til svar at den umulig kan komme fra ikea.

Jeg oppga kvitterings nr og da sa han at på skjermen hans stod det at denne kvitteringen var "slettet" hva nå enn det betyr.

legger til at dette huset har stått tomt i 2 år før vi kjøpte for de var trege med opppussing og div. så oppvaskmaskinen kan ha blitt kjøpt for opptil 3 år siden...men likevel

Så er det noen av dere som har hørt om BAVARIA electronics...for det er dette merket som står på innsiden av døren...

har googlet det men finner ikke noe som fører meg videre!

Videoannonse
Annonse
Gjest irismor
Skrevet

Har du prøvd å ta kontakt med tidligere eier for å høre om oppvaskmaskinen.

Har hørt om Bavaria men kommer ikke på i hvilken sammenheng.

Og jeg hadde ringt tilbake til Ikea for å høre hva han mente med at kvitteringen var blitt slettet.

Skrevet

Tidligere eier er død :( og han hadde visst polakker til å pusse opp her så der kom jeg ingen vei...

Skal ringe til ikea igjen har prøvd i dag men det er så kjedlig å sitte i telefon kø... blæh ;)

Syns bare det virket så rart at en sier at de ikke fører det merket mens an annen sier vi har ALDRI ført noe annet enn whirlpool...

Er jeg heldig er det en annen med ikea oppvaskmaskin her inne som er av merket bavaria :) da skal jeg nail them!

Skrevet

å bare for å presiserte..fører ikke dette merket NÅ lenger...

Skrevet

Står det ikea på maskinen da? Står vel ikea på alle hvitehvarer solgt av ikea..

Kjip situvasjon da..

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2
Skrevet

Siden du har kvitteringen så kan du jo se når oppvaskmaskinen er kjøpt. Kan være den heter noe annet på kvitteringen?

Hvis du har kvittering og den er kjøpt på Ikea så spiller det ingen rolle om de ikke fører den lenger så lenge du er i garantiperioden. Det er de som må ordne opp.

Skrevet

Nå er det syv og et halvt år siden sambo begynte på ikea, og i den perioden har ikke ikea solgt annet enn whirlpool hvitevarer!!!! Sier han her...

Skrevet

Joda, Ikea har solgt andre typer hvitevbarer.

Vi hare en Husqarna komfyr som er kjøpt på Ikea.

Men dette er MANGE år siden. I hvertfall 10-12 år tilbake.

Skrevet

vi har et ikea-kjøkken fra 1999, og vi har whirlpool. Først av alt ville jeg sjekket om oppvaskmaskinen står på kvitteringen. Kan jo være at akkurat den er kjøpt et annet sted? Etter det ville jeg tatt med meg kvitteringen til ikea, og snakket med de som jobber på kundeservice der.

Men så må jeg si at dersom oppvaskmaskinen ikke var i bruk i løpet av de 2 årene huset sto tomt, så er jo kanskje det årsaken til at den er ødelagt? Og da spørs det om det dekkes av garantien.

Skrevet

Høres ikke ut som en Ikea hvitevare. Ikea har hatt whirlpool de siste fem årene iallefall. De har også en maskin som heter Ekvik ( nå Lagan). Men er kvitteringen fra Ikea?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...