Gå til innhold

Flere som har baby'n liggende i sete?


vipz82

Anbefalte innlegg

Er nå i uke 34 og skal på ekstra UL på mandag pga dette. Er ikke så gira på setefødsel som førstegangs. Alltids godt å høre om flere i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei! var på kontroll i går, og det virka ikke som min har snudd seg heller.er i uke 33. skal på ny kontroll om 2 uker.håper ikke d blir sete fødsel, er også førstegangs. Gruer meg til fødselen, og håper den ikke blir mer komplisert enn den trenger å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 36 og babyen min ligger i seteleie fortsatt.

 

Er førstegangs, så dersom hu ikke snur seg i løpet av kort tid å, så skal jeg kreve ks.

 

Har fødselsangst fra før, og er ikke forberedt på å føde ei tulle i seteleie altså;)

Men jeg må vell høre på hva de sier på sykehuset tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er i uke 33 og baby ligger foreløpig i sete.

legen sier at det er ca. 50% sjangse at barnet snur seg av seg selv.

Ellers så blir det "snuing", og dette fungerer visst over halvparten av gangene.

Så blir det måling og røntgen av barn og bekken for å se om det er "plass"...

Håper inderlig det ordner seg av seg selv, hadde gledet meg sånn til å føde!

Men håper på KS hvis det skulle bli setefødsel, er så redd for at det skal være fare for ungen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg er i uke 36 og gutten min ligger i seteleie! Har to fødsler bak med jeg da.Jordmor sa i går at bekkenet er stort og fint til setefødsel.Keisersnitt anbsfalte hun aldeles ikke.Pga av stor infeksjonsfare og at det tar lengre tid til å komme til hektene etterpå.Mister sååå mye verdifull tid m barnet da man tar keisersnitt.De skal ta en ul om 14 dager og prøve å snu han.går det ikke,javell da må det bli setefødsell her!! Huff men han må jo ut da!!

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Jeg er nå 36+3 og legen har mistanke om seteleie. Skal på ultralyd også, venter fælt på timen. Håper inderlig at den har snudd seg til da og at alt er ok............

 

 

Lykke til dere andre også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Seteleie her også - i uke 36. Har visst om det siden ca uke 24, så ingen overraskelse her. Forbreder meg på ny setefødsel, hadde det sist også - og det gikk kjempefint.

 

Dere blir tatt godt vare på og de fleste (alle?) får vel målt bekkenet med røntgen og de estimerer størrelsen på barnet med UL. Legene tar ingen sjangser, og det er gyn med på fødselen.

 

For meg virker et KS mer skremmende, så når legen anbefaler vaginal fødsel er jeg ikke i tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeiHei :D

 

Er i uke 38+2 og har nettopp flyttet fra Haugesund til Kr.sand (2uker siden).

Skulle ringe jordmor for å få samtale, men ho er på ferie de neste to ukene.. dermed ringte jeg sykehuset og forklarte situasjonen min og at jeg måtte få litt oppfølging på et vis og ei dame sa seg villig til å gi meg en omvisning på sykehuset og snakke litt med meg siden jeg er fryktelig redd for dette her..

Da jeg kom på sykehuset så ble det ikke no omvisning gitt, men røntgen og ul siden ho fant ut at tulla ligger i seteleie.. Nå er det tre dager siden jeg var på sykehuset og jeg har enda ikke fått svar eller beskjed om hva som skjer videre nå. Har time i dag kl ti, har ikke sovet særlig godt de siste nettene. Er fryktelig redd :(

Ubehagelig å skulle ha det sånn.. Har ikke lyst på keisersnitt og har ikke så veldig lyst til at det skal være verre enn folk allerede beskriver!

Er det flere som føler som meg?

Kjedelig at fødselsopplevelsen skal være et mareritt når man er førstegangs! Jeg føler meg bare hjelpesløs og uvitende og synes det er veldig tungt.. er jo bare 20 dager igjen til termin :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på føden i går.Trodde at fødselen var i gang,masse sterke kynnere.Fikk ul m det samme og heldig vis har junior snudd seg:)) Både jordmor og lege i går var veldig i tvil.Men nå kan jeg puste lettet ut!! Fikk fortalt at jeg går nokk ikke til termin,at det ikke er lebge igjen jippi!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...