orkide75 Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 Hvor lenge er det siden dere tok den ut? altså hvor lenge har dere prøvd? Jeg tok ut min den 16 okt, min fruktbare periode startet den 17 okt, tok en test i går som var negativ... Men har hatt skikkelig mensmurringer i en uke nå, vondt i korsryggen ogsp, hvilket jeg ikke pleier å ha..... så lurer på om jeg testet for tidlig? 2 dager før ikm....
lille lol julibaby Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 Kan være lite hcg i kroppen din enda, så anbefaler å vente til IKM eller over. Det er lenge siden jeg tok ot kobberspiralen, lenge før vi begynte å prøve. Men det er ingen hormoner i den spilalen, så den har egentlig ikke klusset med den normale syklusen din. Så skal nok ikke være noe problem for deg å bli gravid:) Lykke til videre
2 fine små Skrevet 2. november 2007 #3 Skrevet 2. november 2007 Jeg ble gravid 10 dager etter uttak, men mistet dessverre uke 5. Men min lege anbefalte meg (sikkert siden jeg mistet, som man jo IKKE trenger aa gjoere fordi om man blir gravid raskt altsaa!!) aa ikke bli gravid umiddelbart etterpaa, men saa ble jeg det da, og mistet igjen... =o) Like tidlig, men det var nok veldig tilfeldig og min kropp var bare ikke helt klar for svangerskap, selv om den var i stand til aa bli gravid rett etterpaa. Etter disse to, har jeg roet den et halvt aar og proever for full pupp igjen naa. Har et barn fra foer, som det gikk helt ukomplisert med. Det viktigste jeg vil si til deg, er ikke det med at jeg mistet, for det er altsaa saa veldig individuelt og tilfeldig - MEN at man kan bli veldig raskt gravid etterpaa - og at det kan gaa fryktelig bra!! =o) Datteren min ble jeg gravid med 6 uker etter en annen tidlig MA (uke 5 den ogsaa) og hun er sprell levende og har det utmerket, utmerket svangerskap og ikke noe kroell. Kobberspiral er jo ikke hormonell som hun over sier, den er mer en mekanisk hindring og soerger vel for at ikke eggceller og saed faar kontakt. Noen kropper (altsaa min, men ikke alle) trenger likevel noe tid for aa venne seg til at ikke dette "fremmedelementet" som jo spiral inni der er, ikke er til stede lengre. Heldigvis blir man aller helst gravid naar kroppen er klar og det gjoer nok du ogaa - lykke til da!! Sommerbabyer til oss alle... =o)
Mummimamma:-) Skrevet 2. november 2007 #4 Skrevet 2. november 2007 Jeg hadde en mens etter at jeg tok den ut og så ble jeg gravid. Lykke til!
orkide75 Skrevet 2. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2007 tusen takk for positive svar dette er en fantastisk plass å være, ingen spørsmål er for dumme:) er kvalm og uvel, og ingen spotting enda, så håpet er ikke borte før jeg har fått mensen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå