Gå til innhold

Hvorfor tar dere modningsakupunktur?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er flere som gjør dette fra uke 35. Er dette noe som blir anbefalt av jm? Må man gå privat og betale selv for det, eller får man det dekket grunnet graviditet? Hva er effekten av det? og som overskriften spør: hvorfor gjør dere det?

 

Mange spørsmål, men jeg lurer på litt av hvert og jeg trodde dette var noe som ble gjort når man var på overtid :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde det i forrige svangerskap. Sykehuset jeg skulle føde på setter ikke i gang før 3 uker på overtid, med mindre det er noe ALVORLIG med mor eller barn...

 

Jeg hadde ekstremt bekkenløsning sist, og sleit meg igjennom hele tredje trimester. Så jeg bestemte meg for at om jeg gikk til termin skulle jeg prøve det jeg kunne. Tok modningsakupunktur på termindagen og dagen etter, og så ble hun født!

 

Noen begynner tidligere, men da er det svakere behandling. Jeg fikk ganske "hard" akupunktur siden det var til termin.

Man får ikke dekket det da det er alternativ behandling... Men for meg var det vel verdt hver krone=)

Skrevet

heisann;) skal begynne med det selv til mandagen, fikk det anbefalt av jordmor.det er noe man må betale selv... hensikten med det skal jo være å modne livmoren at den blir sterkere, og så gir det visst igjennomsnitt 4 timer kortere fødsel,det er det jeg fikk beskjed om av min jordmor...

Skrevet

Jeg skal også begynne med modning av livmor i uke 35.. Skal kombinere fotsoneterapi og akupunktur.. Man må betale dette selv.. Han hørt om flere som har god effekt av dette..

Skrevet

Smil:

Det var det jeg trodde skjønner du, at det var brukt som du beskriver og at man tok det så sent. Var derfor jeg ble så forvirret her :-) Jeg tror ikke jeg hadde tenkt på det før jeg hadde vært på termin eller over.

 

Men linnini og Dessa.

4 timer kortere? Kan ikke det bare være en tilfeldighet da, som at alle fødsler er forskjellige?

Er dere ikke redd for at det kan starte fødselen altfor tidlig? Må vel være en risiko for det? Skjønner at det er en mildere form, men allikevel. Vet at man skal være forsiktig med fotsoneterapi grunnet vet ikke den personen som gjør det hva han holder på med, kan det utløse fødsel, men det er sikkert graderinger der også?

 

Drømmer om en saftig lang fotmassasje jeg nå da hehe

Skrevet

jeg er uke 36+1 når jeg skal starte med det, om det stemmer med 4 timers kortere fødsel eller ikke vet jeg ingen ting om, men synes det er verdt ett forsøk.det skal ikke ha som hensikt å sette igang fødselen noe før termin fikk jeg beskjed om, men her er det nok mange delte meninger. og man skal visst få en litt mer "allright" opplevelse av det og føde... hvem vet;)

Skrevet

Skal til jm om 2 uker og da skal jeg ta opp dette, for alt som hjelper er jeg med på :-)

Skrevet

Men hvordan vet man om en hadde hatt en værre fødsel uten akupunkturen? Tror heller det ligger mer mentalt, og at en forventer at det skal fungere. Og hvis man har penger til å bruke på det, er det vel greit.. ;)

Skrevet

det er en studie som viser at åpningstiden blir gjennomsnittlig halvert ved modningsak.

disse studiene blir gjort med en kontrollgruppe, derfor veit man at det ikke bare er "psykisk"/placebo..

 

og spør alle som har brukt seaband med god effekt! det er jo akupunktur det! (som virker!!)

 

jeg har gått til akupunktur siden uke 35, og nå har jeg gått annenhver dag, pluss jeg får en kompis under utdanning til å sette et par nåler på meg de dagene jeg ikke er hos akupunktøren, fortsatt en uke til termin, men modnes som bare det! menssmerter og vonde kynnere! ;)

 

 

 

Skrevet

Oi sånne studier liker vi :-)

 

Hvor mange ganger i uken startet du med og når gikk du mer ofte? Kombineres dette også med bringebær kapsler og te?

Og hvor mange nåler settes og hvor mye koster det?

 

Skrevet

Jeg får gratis akupunktur hos jordmor. Fikk modningsakupunktur for tredje gang i dag. Er 4 dager over termin... Har også fått beskjed om at det ikke setter igeng fødsel, men forbereder livmor på fødsel og gjør riene mer effektive hvilket korter ned på fødselstiden.

Skrevet

Får også gratis akupunktur hos jordmor. Men man skal ikke begynne med det før etter uke 38! Setter IKKE igang fødsel, bare forbereder kroppen så den arbeider mer effektivt når den skal!

Skrevet

Fått høre fra uke 37, 1 gang i uka og 2 ganger etter termin jg da men d varierer sikkert! Var for første gang der ons 24.10 hadde da 3cm livmortapp, hard og ik moden! Var der på nytt ons 31 og da hadde jg 1cm åpning, myk og trur livmortappen var 2cm, modna litt! På kvelden gikk slimproppen.

Akkupunkturen skal hjelpe til å modnes sånn at når fødsel setter igang er d den tiden barnet trenger på å komme seg ut!

Mens er du ik moden bruker du rier til å modnes pluss den tiden baby trenger for å komme ut, derfor kan man få fødsels tiden kortet ned opp til 8t m modningsakkupunktur...

 

Skrevet

Hva koster så denne hærligheten ;) ?

Skrevet

Kortes ned med 8 t?? Det var da vanvittig mye, og en hærlig tanke! :-))

 

 

Skrevet

jeg får akupunktur for bekkenet og betaler 350 pr gang.han tar det samme for modning

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...