Gå til innhold

Natt arbeid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 7 uker på vei, går i natt stilling som sykepleier, vet at natt arbeid ikke er så heldig for barn og mor,men tenkte å fortsette litt til... Når mener dere at det er på tide å gå over til dag/kveld???

Videoannonse
Annonse
Gjest Orkideen
Skrevet

Jeg jobber også som sykepleier og har fått beskjed fra min fastlege at alle gravid har rett til å slippe nattvakter etter uke 20.

Jeg er nå i 25 uke og har fått tilrettelegging med bare dagvakter

Skrevet

hei orkidee` !

Fikk du da samme lønnen som når du jobbet natt?

Gjest Orkideen
Skrevet

Ja jeg har fått samme lønnen som tidligere. Jeg har hvertfall ikke merket noen forskjell på lønningen etter tilretteleggingen.

Har fått brev fra NAV om at de dekker utgiftene ved tilrettelegging ved graviditet og sykdom under graviditet.

Skrevet

Når ga du beskjed til arbeidsgiver om graviditet og ønske om å gå over til dag, jeg kvir meg til det pga enorm mangel på sykepleiere natt.

Skrevet

Hei, jeg jobber også som sykepleier på natt. Når en bør gå over til dag/aften kommer vel litt ann på formen. Jeg trodde det skulle gå greit, er så rolig på nettene der jeg jobber, og svært lite fysisk tungt. Men det har vært veldig tøfft, ikke lett å snu om på døgnet nå når jeg er gravid. Jeg sovner halv ett i stolen, og hver nattevakt endte med spying.

Har vært sykemeldt i over to mnd, før jeg tok initiativet til å diskutere tilrettelegging. Jeg hadde ikke lyst å gå over på dag/aften, mye travlere og tyngre. Sliter også veldig der jeg jobber med å få tak i sykepleiere på natten, så de har brukt mye bakvakt. Så løsningen her har blitt at de leier inn en ekstra på alle vaktene mine. Når vi er ferdige med alle leggingene, går jeg å legger meg i en hybel som personale disponerer. Så vekker de meg viss det er noe de trenger sykepleier til, noe som enda ikke har skjedd. Fantastisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...