Gå til innhold

Nervøs...skal til legen på mandag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, jeg skal til legen på første kontroll på mandag. Er så utrolig nervøs for at ikke alt skal være ok. Har hatt mye rar utflod og småblødninger fra tid til annen. Har sett andre som skriver det samme, og at de da har fått vite at fosteret har vært dødt en stund. Jeg er 9+6 på mandag, tok en blodprøve i uke 8 etter å ha hatt noe blødninger, men da var hcg nivåene helt fine. Noen som har hatt det på samme måte der alt har vært fint. Kan jeg eventuelt få høre hjerteslag så tidlig viss alt er ok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia! Tror ikke at de hører hjerteslagene så tidlig,men de ser hjertet som slår viss du tar ul :-)

Skrevet

Jeg var hos jordmor i går og spurte om hun kunne lete etter hjertelyd.. er 9+5.. fikk til svar at det var som å lete i blinde, og at hun derfor ville vente til jeg skulle tilbake 13 desember.. Så det kan nok hende at du får samme beskjed som meg..:/

Skrevet

Jeg og skal på første kontroll på mandag og er kjempenervøs!! Hadde en blødning på tirsdag, men den ga seg utover dagen. Har ikke snakket med legen om det enda. Jeg tenkte at det ikke var så lenge til kontrollen, og har hatt en supertravel uke på jobb.

Håper inderlig at alt står bra til med fosteret som jeg kan kalle det nå:)

Hadde vært kjekt å få høre hjertet på mandag:)

Er 11 uker i dag, så det er liksom slutten på kriseperioden for å overleve....

Hvis alt står bra til på mandag, skal vi endelig spre den glade nyheten til familie og venner!!

Krysser alt som krysses kan!

Lykke til til dere andre som skal på kontroll snart!

Skrevet

Hvis det kan være til trøst, så har hele 50% av alle gravide, blødninger fra tid til annen, og ofte går det helt fint.

Selv har jeg blødt i 6 uker, og alt er bra med tulla mi.

Så lenge du ikke har smerter, eller blør veldig mye, så går det som oftest bra.

Men du har rett på en tidlig ul når du har blødninger, slik at en kan sjekke hvorfor det blør, og for å berolige deg.

Skrevet

heisann.. jeg hadde masse blødninger i svangerskapet, men sitter her me ei nydelig og frisk jente på 14,5 mnd... eg var nervøs kvar gang eg sku til lege siden eg blødde men de sa de va vanlig for noen, og skalv når eg sku på ul, men va ei flott jente sa de... lykke til... håper de går bra:-)

Skrevet

Håper det går bra hos legen=) men du kan jo spørre om å få tidlig ul for du bekymrer deg sånn... jeg fikk det ..fikk dra til gynokolog å ta innvendig ul i uke 8 og da såg jeg en spire med bankende hjerte=)) masse lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...