brigdetjones Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 min lille frøken har i mange uker nå vært fornøyd med stortsett 1 mating på natten(litt luksus) men har heller ikke hatt henne i seng før v 23.15 tiden. driver nå og justerer ned mat og leggetider med 15 min pr uke og er nå nede i siste mating ca 21.45 og stortsett i seng v 22.30 tiden. på det meste har hun sovet 6,5 timer men vanlig var sånn ca 3,5-5 timer i strekk... før mat og så 2-3 timer søvn igjen. totalt ca 9 timer søvn på natten. sover også ca 30 min på formiddag og 30 min på tidlig kveld og 2 timer ca i vogna når jeg er ute og triller v 13 tiden. men nå er hun blitt en helt ny baby.... våkner etter toppen 3 timer og vil ha mat og det gjentar seg gjennom hele natten.... ikke alltid like sulten heller da men nekter jo smokk. bare så det er nevnt så har jeg nok melk altså men har også forsøkt med mme på flaske i håp om at det skal mette litt mer men virker ikke sånn. har slitt med såre pupper,sprekker og sår og sopp siden hun ble født omtrent så det er heller ikke så gunstig at hun skal henge på puppen hele tiden på natten. det merkelige er at hun spiser ikke noe mer eller oftere på dagen.... har også begynt å prate masse og med høye lyder :-) og har snudd seg fra rygg til mage første gangen her nå denne uka:-) morsomt alt det men ikke natten... ;-) som sagt så har jeg vel hatt litt luksus så jeg klager jo egentlig ikke men jeg bare lurer litt på om det er flere som har det på denne måten? skjer det ett skifte liksom v 3 mnd alderen? synes vi har fått en ny og anderledes baby den siste uka vi:-)
bæstevænnen Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 min bebis er bare 1 mnd,så han er oppe hver 3-4 time på natta ca. men naboen min har en baby på 4,5 mnd. og hun sa akkurat d samme som deg. han begynte å sove 5-6 timer i strekk på natta,men ved ca 3-3,5 mnds alder forandra han seg og begynte å våkne annen hver time på natta.. kjenner enda ei med en baby på 3,5 mnd. hun pleide sove hele natta uten mat fra hun var nyfødt (luksus!) men ved ca 3 mnds alder forandra hun seg og begynte våkne hver 3-4 time for mat..
Gjest Skrevet 2. november 2007 #3 Skrevet 2. november 2007 Tja, han forandret seg vel ikke sånn over natta, vår men jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver. Sånn i 3-4mnds alderen skjer det mye med dem rent motorisk, og sansemessig. De får med seg mye mer av ting som skjer, og begynner å bevege seg mer. Det kan gi dårligere nattesøvn, fordi de skal bearbeide alt hjernen har tatt inn i løpet av dagen. I tillegg blir de større, og trenger mer mat enkelte. Så jeg tror ikke det er fordi dere har tidligere leggetid at det er sånn. Vår kunne sove opptil 9 timer (!) på natta før, men det er lenge siden nå. Nå er det maks 6 timer sammenhengdene, om jeg er heldig. Vanligvis 3-4 timer. Men regner med deter en fase, går seg nok til.
brigdetjones Skrevet 2. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2007 hmm ja ja vi får vel bare se tiden an og håpe på det beste :-) men litt slitsomt er det jo men det er nok også sant det som du sier at det er jo mye som skjer og mye som skal bearbeides for en liten kropp og hjerne:-) søte er de jo iallefall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå