Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 Hva har dere tenkt og velge? Har skjønnt at man taper på hele totalbeløpet hvis man velger 80 %.... Tenkte kanske velge 100% , men da har jeg hørt noe om at man ikke får sykepenger innom en viss tid når man er tilbake på jobb, fordi man ikke har opparbeidet det............. Kan noen fortelle meg litt mer om dette..?
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 jeg har valgt 100% og kommer til å sette av en 20% hver måned..på den måten kan jeg selv velge å ta ut 2 mndr til med permisjon uten lønn om jeg vil dette...da trenger en liksom ikke helt å velge før den tid kommer
Athina' Skrevet 2. november 2007 #3 Skrevet 2. november 2007 Jeg skal også ha 100%, og skal også sette av en del penger hver mnd. I allefall feriepengene slik at jeg har det i 2009.
Vårenzia Skrevet 2. november 2007 #4 Skrevet 2. november 2007 Skjønner ikke... Hva mener du med at man ikke får sykepenger? om man skulle bli syk når man er tilbake på jobb? Hvorfor ikke?
Tutla84 og ICSI turneren Skrevet 2. november 2007 #5 Skrevet 2. november 2007 Jeg har valgt 80%. Hva så om jeg taper noen få kroner........... Jeg vil ha mest mulig tid sammen med den lille.......... Men dersom jeg får den jobben jeg har søkt på så tar jeg gradert uttak fra juni av, har termin medio desember. Så får jeg lenger permisjonstid også
Vårenzia Skrevet 2. november 2007 #6 Skrevet 2. november 2007 Jeg har forresten valgt 100%. Var så lei av å gå hjemme sist - og har tenkt å komme igang med voksenlivet igjen litt tidligerer denne gang. Tror det er best for den lille å og ha foreldre som har et liv også utenom bleieskift og trilleturer..
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #7 Skrevet 2. november 2007 Hvis du velger 100% og sparer litt hver måned sånn at du kan være hjemme litt lengre og ta ulønnet perm. da er det noe med sykepengene som ikke er helt bra =0( Noe med at man må jobbe noen uker/måneder før du får sykepenger ifall du skulle bli syk....
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #8 Skrevet 2. november 2007 jeg har valgt 80%. visst du jobber i kommunen tror jeg det er sånn at du ikke kan sykemld deg de 14 første dagene i jobben eller skrive egenmelding de 2 første mnd. har hørt noe om det hvertfall. er du vekke fra jobb før det så trekkes du i lønn...
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 2. november 2007 #9 Skrevet 2. november 2007 Vi har valgt 80% av to grunner; vi vil være hjemme så lenge som mulig med den lille, pluss at det passer perfekt med skolesemestrene. Nå går jeg ut i permisjon ved nyttår, og starter på igjen januar 2009. Greit for meg, greit for elevene og greit for administrasjonen som skal ordne vikar.
Tyttebærsyltetøy Skrevet 2. november 2007 #10 Skrevet 2. november 2007 Har også valgt 80%... Det blir fort nok full barnehageplass og stress og mas. koser oss så lenge som mulig...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #11 Skrevet 2. november 2007 Bare husk på en ting jenter: Dersom dere velger 80% lønn, det er ikke bare dere som får mindre utbetalt, også far får det i permisjonstiden som tilfaller han. Så det er ikke bare mor som taper penger, men også far...
brummemamma- Skrevet 2. november 2007 #12 Skrevet 2. november 2007 Vi har valgt 80%, selv om vi taper litt på det økonomisk, men begge har lyst til å være en del hjemme, og da ble det så lite å dele på med 100% ) Vi kunne tatt 100% og så spart og tatt ulønnet, men enklere å bare bestemme seg, når småen skal i barnehage og jeg igjen får transportutgifter til jobb vil 20% av den ene lønnen gå til det unasett- så like greit å innstille oss økonomisk med en gang. Vi har i tillegg bestemt at vi skal dele litt hele veien, etter de seks ukene som er forbeholdt mor skal jeg ha 80% og far 20 (jobber nræt hjemme en dag i uken og begge har kontor i samme hus, så greitt å gjennomføre med amming og sånn). Etter sommeren skal jeg ah 40% og far 60. Da får vi begge mye tid til å bli kjent med gutten vår.
Millerine Skrevet 2. november 2007 #13 Skrevet 2. november 2007 Jeg har også valgt 80. De ekstra ukene jeg får da er så verdifulle i seg selv. Tid er så viktig!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #14 Skrevet 2. november 2007 80% her også.Tiden går så fort likevel så.Vi har tenkt å dele litt på permisjonstiden.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #15 Skrevet 2. november 2007 Dere som har valt 80%, har dere sjekket hvor mye dere taper?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #16 Skrevet 2. november 2007 Er det virkelig bare pengene det gjelder? så lenge vi har råd til å ta 80%? Tiden med babyen er tross alt en ting man ikke får igjen...
Petrine+Røver Skrevet 2. november 2007 #17 Skrevet 2. november 2007 Jeg har valgt 100% og har som mange andre her tenkt til å ta 2mnd ulønnet permisjon i tillegg. Så joda, tiden sammen med barnet er også viktig! Får på den måten like lang perm som de som velger 80%, men også noen kroner ekstra... Dessuten kan jeg vente litt lenger med å bestemme hvor lenge jeg faktisk ønsker å være hjemme. Akkurat nå vil jeg helst være hjemme så lenge som overhodet mulig, men hvem vet hva som skjer: kanskje ønsker jeg å komme meg ut i arbeidslivet igjen før de 12mnd er gått? Vi får se... permisjon blir det ihvertfall :-) - og det om bare drøye 2 uker!!!! Iiik... det skal bli deilig :-)
*1+1=2 små* Skrevet 2. november 2007 #18 Skrevet 2. november 2007 dette er så mye lettere for oss som er studenter merker jeg:P Vi har begge jobb(lørdager) og da har det ikke no særlig hensikt at far tar permisjon(ikke får han det heller fordi jeg jobber under 50%). Han kan være hjemme med nurket hele tiden han også, er ganske heldige der! Men så har vi mye mindre penger enn dere som jobber, men det er vi jo vant til! Har takk og pris jobbet en del hele året, så får en del fra NAv også
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #19 Skrevet 2. november 2007 Får vi ikke feriepenger nå vi har 80%?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå