RM79 Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 Prøver å få en idé om hva det er jenta mi reagerer på... Er sikker på det er noe hun har spist. Hun har utslett på hele kroppen, og vi har sjekket at det ikke er noen barnesykdom. Hvilke matvarer er barnet ditt allergisk mot, og hvordan arter allergien seg på kroppen?
trollmamma Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 Jenta mi er allergisk mot egg. Da ho var mindre blei heile kroppen full av elveblest og ho fekk kraftig astmaanfall. Stakkars det klødde jo enormt. Var ganske skummelt, for det skjedde fort. No er ho 6 år og får utslett og kløe i munn og hals dersom ho et noko med egg i. Så ikkje så farleg lenger om ho skulle vere uheldig å få i seg noko med egg i.
A4 Husmor.... Skrevet 2. november 2007 #3 Skrevet 2. november 2007 Alt med kumelk. Reagerer med "diare" og utslett rundt munnen.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 2. november 2007 #4 Skrevet 2. november 2007 Melkeproteiner - Kaster opp og har diare og mageproblemer i mange dager. Kan få utslett, men vi vet ikke om det har med dette å gjøre. Egg - Utslett om han får egg som ikke er kokt eller stekt godt, f.eks. eggedosis ol. Hvete.. magesmerter og diare. Hvitt sukker - forstoppelse. (han sier også at han har vondt i hodet disse gangene, men jeg vet ikke om det har med det å gjøre direkte eller om han bare får det av å sove dårlig pga. mageknip ol.).
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 2. november 2007 #5 Skrevet 2. november 2007 Det var eldste.. lillemor får mm foreløpig, men hun tåler ikke melk. Hun kaster opp og eksemen og utslettet blusser opp om jeg har spist melk. Hun reagerer også på om jeg har spist sitrusfrukt og ull rett på huden med utslett.
It's all about me Skrevet 2. november 2007 #6 Skrevet 2. november 2007 Han tåler ikke gluten. Reagerer ofteste med å bli dårlig av melk. Får da oppkast og diare, samt sover mer. Før diagnosen hadde han også noen små prikker med utslett enkelte steder på kroppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå