Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 Flere som skjønner hva jeg mener og som får det? Merker det veldig godt etter spinning nå. Har bare orket å gå turer frem til nå (er i uke14) men nå føler jeg meg i form til å spinne igjen. Merker det veldig i musklene i ryggen ganske lenge etterpå. Antar at det er fordi jeg ikke har trent på lenge. Og fordi jeg ikke får trukket inn magen og stabilisert ryggen som før på spinning. Hva kan jeg gjøre? Trene rygg på maskin med veldig lite motstand? Når det gjelder sit-ups, kan jeg ta det i 2. tri? Har hørt noe om at man ikke skal ta øvelser liggende på ryggen etter 1. tri, og det med at de rette magemusklene deler seg. Takknemlig for råd.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 Man skal ikke ta situps etter 12. uke. På treningssenteret mitt anbefaler de å trene ryggen på en maskin med liten motsatnd. Bestill en instruktørtime med en instruktør som vet hvordan man skal trene under graviditeten. Det gjorde jeg.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #3 Skrevet 2. november 2007 Det tror jeg jammen jeg skal gjøre, takk for tipset. Føler at det er viktig å trene styrke på overkroppen nå for å takle stor mage, fødsel og bæring av baby. Har lite greie på styrketrening fordi jeg pleier å gå på body-pump timer, men det er jo helt uaktuelt nå som jeg er gravid. Er helt lost når jeg skal trene selvstendig på apparater.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #4 Skrevet 2. november 2007 Når jeg fikk egen time med instruktør i forhold til graviditet satt han opp et eget treningsprogram for meg spesielt med tanke på å stryke armer og rygg. Det fungerte veldig fint.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #5 Skrevet 2. november 2007 Da har jeg bestilt en time, og det var til og med gratis. Gleder meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå