Gå til innhold

Noen som har det som meg....?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler egentlig ikke at jeg har det bra! Alt skulle jo bare vært fint,har en gutt på snart 4 mnd som er verdens herligste :) Men jeg syntes det er så slitsomt...føler at jeg aldri får slappet av inni meg på en måte...sover han så prøver jeg å få gjort ting i huset eller om jeg hviler,så tenker jeg at nå våkner han sikkert snart...

Det er det "indre " stresset jeg blir så sliten av....Også får jeg dårlig samvittighet fordi jeg føler det sånn også :(

 

Noen andre som har det sånn ??

 

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaaaaa!!! Så godt å høre at det ikke bare er meg. Har nesten ikke turt å innrømme for meg selv engang hvor sliten jeg faktisk er. Men så tok jeg en lang prat med mamma, og hun fortalte at hun hadde hatt det på samme måten til jeg var omtrent året. Var lykkelig når bestemor og bestefar vill passe meg litt, så hun kunne sove ut, få gjort noe osv.

Det hadde ikke noe å gjøre med følelsene overfor meg, og slik føler jeg det også. Elsker jo snuppa, men er sliten og da blir man jo ikke spesielt ekstatisk. Leser i boka til Gro Nylander, hun beskriver lignende situasjon og sier også at dette er normalt, så jeg tror nok det er fler som har det sånn uten å våge å innrømme det. Skulle ønske jeg var mer forberedt på hvor mentalt slitsomt det er, tror det gjelder spesielt for førstegangsmødre. Men etter hva jeg har hørt, senker man skuldrene litt etter litt, og etterhvert blir alt mye bedre. Husk hvilken enorm omveltning det er å få barn. Alt er nytt, man skal lære mange ting, og man har et enormt ansvar 24 timer i døgnet. Men vi blir nok vant til det, vil jeg tro! Takk for at du delte tankene dine!

Skrevet

Jeg tror det er mange som kjenner seg igjen i det du skriver. Hva med å koble helt ut alt som heter MÅ, BØR, SKAL en periode? Bare la husarbeidet og alt som 'egentlig' bør gjøres skure å gå litt?

 

Så kan du nyte at du faktisk har FRI til å bli skikkelig kjent med sønnen din:)

 

Har forresten mye indre stress jeg også av flere årsaker, men det hjelper litt å kjenne etter hva JEG har LYST til, gjøre absolutt ingenting noen dager f.eks...

 

Klem

Skrevet

Har lite ro her også, og når hun sover, så har jeg et så ekstremt behov for å gjøre Maria-ting så jeg får ikke gjort noe særlig med det jeg føler at jeg burde gjøre. Midt oppe i det hele så har vi goså flyttet.

 

Men lege har iallefall bedt meg om å vurdere yoga.

Skrevet

Tusen takk for svar :) Deilig å høre at det ikke bare er meg...ja,det er ingen som vet hva det vil si å få ett barn før man er i den situasjonen selv gitt :) Men det er vel sånn for de fleste,og klarer de det,så klarer vel vi det også :)

 

Ha en fin dag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...