Gå til innhold

Spent på reaksjon hos far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som er spent på hvordan far reagerer under fødselen? Skal dere ha en extra persjon på gangen itilfelle far ikke takler det??

Vet om mange fedre som ikke har klart å se dama ha det vondt, å må enten gå ut eller legge seg ned. Å mor må klare seg uten støtte fra far..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er veldig spent på reaksjonen hans!

Det er helt greit om han ikke takler det og må gå ut, men jeg vil ikke ha en annen person stående på gangen som kan komme inn i så tilfelle..

Enten far eller ingen :-)

Skrevet

Nei,han er den eneste jeg har,så om han pingler ut,så får jeg klare meg med Skybert under fødselen. Har en hund da,men han får vel neppe være med inn på sykehuset!

Tror nok mannen min klarer seg helt fint,jeg,men han er den som gruer seg til fødsel,ikke jeg,så vi får se om 3 ukers tid!:-) Går nok bra!

Skrevet

Helt ærlig, så tror jeg dette kommer til å gå helt fint. Jeg er ingen hardhaus når det kommer til smerte eller veldig sterke inntrykk. Men fødselen er noe annet. Det handler om i hovedsak mor, men også en mor og en far som skal gjennom noe veldig stort sammen, og ta imot det vakreste lille mennesket man kan tenke seg. Stort sett fikser fedre det, og jeg tror ikke det gir et representativt bilde når du beskriver at mange fedre ikke gjør det. Unntak finnes det og det er tøft, og tøffest for dere.

Om en mann likevel ikke skulle fikse det, og må ta en tur på gangen eller sette seg ned fordi følelsene og inntrykkene er for sterke, så synes jeg heller ikke det er noen grunn til å lage fuzz. Det blir på en måte å ha mer fokus på fødselsforløpet og rollene under fødselen enn gleden av å ta i mot et nytt barn - deres kjærlighetsbarn.

Selv gruegleder jeg meg, og skal gjøre alt jeg kan for å støtte mor i hennes kamp. Ikke minst skal jeg være der i tykt og tynnt i alle årene som kommer. 10. desember....ikke lenge til det! :o)

Hilsen en far for 3. gang.

Skrevet

Jeg er redd min kjære blir for preget av det hele... Det ville ikke vært ulikt han å svime av, eller ihvertfall måtte legge seg ned. Han sier han gruer seg forferdelig - fordi han ikke orker å se på at jeg har det vondt når han ikke kan foreta seg stort.

Jeg er forberedt på at han må legge seg ned eller evt. gå ut mens det hele foregår. Hvorvidt jeg da har noen til å steppe inn avhenger av hvor lang tid fødselen har tatt til den tid, for mine foreldre skal fly over fra bergen til oslo, så fort vi ringer dem og sier at det hele er i gang. Dersom de har ankommet ønsker jeg meg at mamma stepper inn for pusen min, om han må legge inn årene.

Men vi skal på fødselsforberedende kurs på abc, og håper at det vil lette det hele. Jeg skal jo "bare" presse og hyle og ha det vondt, så kurset er mest for at bf vet hva hans rolle blir gjennom det hele.

Skrevet

Under min forrige fødsel sendte jeg til slutt far ut på gangen. Det var vel egentlig jeg som syntes det var mest ubehagelig at han var der. Da hadde jeg ligget i 17 timer med vonde rier, hvorav 4 av dem var med pressrier og full åpning. I tillegg fikk jeg beskjed om å ikke presse fordi babyen lå skeivt. Følte bare det rant ut fostervann, blod og avføring, og tenkte med meg selv at det kanskje ble litt mye for han.

Han sa ikke noe til det selv, men syntes ikke han trengte å se alt det. Han hadde tross alt vært veldig flink de 17 timene før :-) Er veldig glad i dag for at jeg sendte han ut.

Alle damer har jo forskjellige behov. Noen vil kanskje føle at de synes det er trygt at mannen skal være med hele tiden, mens andre kanskje vil synes det er ubehagelig at mannen skal se absolutt alt?

Skrevet

Mannen min er redd for at han bare skal besvime og ikke klare å gjøre noe som helst. Jeg tror egentlig ikke det vil skje, men er klar til å sende ham ut på gangen for litt pause og mat hvis han blir blek og klam... Men det er bare han jeg har tenkt å ha der, syns det er en fin ting å dele. Han skal holde seg ved hodeenden, og trenger ikke se noe som helst nedenfor magen min, men hvis han blir for nysgjerrig, så er det greit for meg (er vel helst han som ikke vil se noe, og det er helt ok!)

Er veldig spent på hvordan det blir, det er jo første gang for oss begge.. Jeg kjenner jeg gleder meg veldig (vet vel ikke hva jeg går til ;p), men det er jo fremdeles 11 uker igjen til termin...

Skrevet

Far eller ingen! Har hatt syyyke drømmer om at han sitter på en stol med bena i kors, ser på fødselen mens han drikker kaffe, spiser rekesmørbrød og blar i Aftenposten... :-) Mens jeg føder så blodet spruuuter og skriiiker! :-)

Skrevet

Skal ha keisersnitt så pappamå være der for lille, mens de syr og styrer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...