Gå til innhold

Noen studenter her som skal ha tidskonto ordning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må nok planlegge et besøk til NAV for å skjønne det bedre, men lurer på om det er noen som har erfaring med tidskonto. Hvordan fungerer det? Jeg er student, har ikke jobbet. Skal få engangsstønad + fødselsstipend fra Lånekassen. Han jobber. Siden jeg ikke har jobbet minst 50% har han ikke en gang krav på disse fem uker pappaperm , noe som jeg synes er veldig rart. Han kunne ta ut hele permisjonen mens jeg fortsetter å være fulltidsstudent, men det vil vi ikke, jeg vil jo amme og i tillegg ville vår familie tape for mye inntekt på den måten. Jeg har lyst til å fortsette å studere, men kanskje 30% bare, sånn at jeg tar en eksamen i stedet for tre. For det trenger jeg minst en dag i løpet av en uke siden jeg har gruppeundervisning og emner som er vanskelige å lære ved å bare lese (programmering f.eks).

Nå lurer jeg på om tidskonto hadde vært noe for oss? Vi har lest om det men blir ikke noe særlig klokere. Det jeg lurer på er om det er noen konkree krav til min studieprogresjon når pappaen har tidskonto? At jeg bare MÅ klare eksamen. For jeg vet jo ikke akkurat nå hvordan alt komer til å fungere og i tillegg er disse 6 uker etter fødsel også en del av et studiesemestr og får jeg ikke delta undervisningen da så vet jeg ikke om det går an å gå opp til eksamen. Bare lurer på om noen har erfaring med ellerplaner om noe lignende løsning...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...