Gå til innhold

Kan noen si noe bra om spiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal få satt inn spiral for første gang i dag og gruer meg max.

Og er egentlig så usikker på om dette er det rette for meg.

Folk som forteller om enorme blødninger og spiraler på avveie hjelper ikke!

Har reagert negativt på piller tidligere så er jo egentlig fornøyd med hormoner som jobber mer lokalt.....huff men kan ikke si at jeg gleder meg, noen som kan berolige meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det hormonspiral du skal få satt inn? Jeg har bare hatt kobberspiral..det funker utmerket, mens som normalt og slipper å tenke på prevansjon på 5 år..supert:) Skal få en ny satt inn snart, gruer meg litt til akkurat innsettetingen men legen sa at det ikke ville være så vondt denne gangen siden jeg nå har født (det hadde jeg ikke forrige gang). Lykke til, vil absolutt anbefale spiral jeg:)

Skrevet

Ingen???

Ja, det var jo veldig beroligende....

Skrevet

Vet faktisk ikke ,-)

Får høre på hva gynekologen anbefaler men tror det er hormon ja.

Det tullete er jo at jeg gjerne vil bli gravid igjen, kanskje på slutten av neste år så blir nok ikke inne i 5 år....har ikke brukt noen form for prevensjon på 5 år så merkelig blir det...

Skrevet

Jeg kjente ingenting da legen satte den inn

Den virker lokalt

Har ikke merket noe hormonelt

Den er vistnok veldig sikker

Jeg kjenner til tre stykkeri under 22 år som har fått blodpropp av p-piller - hvorav ene er død. Kommer aldri til å gå på p-piller!

Skrevet

Hormonspiraler er nesten det samme som p-piller, så vi kobberspiral er mer safe når det gjelder bi virkninger! Jeg er veldig fornøyd med spiral!!

Skrevet

VELDIG usikker, virket som gynekolog sist gang (på 6 ukers kontroll) var veldig på hormonspiral...og jeg har bare ikke peiling. Har bare ikke lyst på masse dumme bivirkninger samt at jeg er nødt til å gjøre noe for har FORFERDELIGE menssmerter siden fødsel (6 mnd). Det sleit jeg med før svangerskap også, nesten ute av funksjon i 1 uke og det er jo bare grusomt. Prøver å skrive en lapp med hva som er viktig for meg:

- lite bivirkninger og lite hormoner som kan virke inn på humør

- vil ikke minske sjansen for å bli gravid for brukte 4 år sist gang

- minske menssmerter

Er ikke redd for smerten ved å sette den inn for he he har jo vært gjennom en fødsel, men redd for å ha et fremmedlegeme i kroppen...samtidig vil jeg jo helst unngå piller for ble utrolig deprimert sist jeg tok dem....vil bare ha denne dagen over...

HI

Skrevet

Jeg fikk satt inn kobberspiral etter en abort for mange år siden. Hadde den inne i 7 år, ingen problemer, veldig fornøyd. Kan ikke ha hormonprevensjon, så kommer til å gå tilbake til kobberspiral hvis vi ikke bestemmer oss for å prøve på en til snart. Eneste ulempen var at jeg nok hadde litt mer langvarige blødninger, men det kunne jeg leve med.

Har du allerede problemer med smertefulle og kraftige menstruasjoner er nok ikke kobberspiral noe for deg, men ellers kan det varmt anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...