Gå til innhold

Dårlig samvittighet = en dårlig ting!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det sånn at man skal ha dårlig samvittighet for alt mulig rart? Da jeg var dagmamma hadde jeg dårlig samvittighet fordi jeg følte at jeg måtte yte mer til dagbarna enn til sønnen min siden jeg fikk betalt for å passe dem. Det siste året har jeg jobbet nattevakter, 7 dager på og 7 dager av, så da har jeg hatt dårlig samvittighet for at jeg har sovet om dagen istedet for feks å rydde og vaske i huset. Jobben jeg er på er for tiden ett sant hel...(har vært sånn i de siste 6-7 mnd), og det går veldig innpå meg og det ødelegger helsa mi, så da har jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke klarer å stille opp 100 %. I går tok jeg steget og sa opp, nettopp fordi miljøet og alt rundt jobben bryter meg ned, men så får jeg dårlig samvittighet ovenfor de gode, snille kollegaene mine som blir igjen, mens jeg på en måte stikker av med halen mellom bena i stedet for å være med å lette byrden for dem.

Så hvorfor må vi være født med "dårlig samvittighet gener"? Jeg vil så gjerne slippe den delen. Er det vanlig å ha dårlig samvittighet for alt mulig? Føler at samvittigheten min spiser meg opp. Uff, det skal ikke være enkelt å være mamma, kjæreste og menneske:0) Jeg må nok bare finne en middelvei, men den er så vanskelig å finne synes jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uffda:( dårlig samvittighet er noe hærk!!!

prøv å tenk positivt gjennom denne tiden, det ordner seg alltid for snille jenter!

syns ikke du skal ha dårlig samittighet for at du sa opp jobben din! du må tenke på deg selv og ikke minst familien din! det finnes vel en 8-4 jobb i nærheten hvor du bor?

og ang. dårlig samvittighet når du var dagmamma, så syns jeg ikke du skal behandle dagbarna anderledes en ditt eget barn, hadde dagmamma til min elste, og jeg forventet at min gutt skulle bli behandlet på lik linje som sønnen hennes.

håper det ordner seg for deg, og vil tro alle rundt deg er glad for at du er født med "dårlig samvittighet genet" :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...