nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 mozzarella og noe tomatgreier... men hva skal jeg ha til? indrefileten skal stekes i ovnen, så gratinerte poteter er uaktuelt... ( tror ikke jeg har plass i ovnen. forslag?
Gjest irismor Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 Ikke plass til bakte poteter heller?
*FiskeLine* Skrevet 2. november 2007 #4 Skrevet 2. november 2007 Koker alltid de bakte potetene i gryte/kjele eg... Og når steiken er ferdig har eg potetene oppi form, tar ost over, og steker (smelter osten) mens kjøttet skal stå og kvila :-) PS Du må prøva med bacon i potetene!! Stor suksess!! Alle eg serverer det til, bruker det sjølv etterpå :-)
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 2. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2007 fiskeline, koker du poteter og fløte da? skal prøve med bacon en gang ) takk for tips!!! jo, har nok plass til bakte poteter... men har ikke så veldig lyst på det... hehe ) men er ett godt alternativ!!!
suseduse Skrevet 2. november 2007 #6 Skrevet 2. november 2007 fløtegratinerte poteter og sdoppstuing? namnam
*FiskeLine* Skrevet 2. november 2007 #7 Skrevet 2. november 2007 Ja:-) Tar potetene i gryta, tilsetter løk, og fyller opp ca halvfullt ned fløte. Potetene gir jo av litt væske, så eg ser ettethvert om eg tar i meir fløte. Har i bacon og krydder. Vender forsiktig under koking. Ps, fløte koker på svak varme... Fordelen er og at då kan du koke de litt på forhånd, evt på formiddagen, ta det i formen, ha alufolie over, og la det stå til du skal ha de. Ta ost over før de settes inni. Etter at eg fikk tipset om å koka først, har eg kun gjort det :-) Mmmm, fikk nesten lyst på sjølv... kanskje det blir helstekt entrecote og fløtegratinerte poteter som lørdagsmat :-)
Gjest Skrevet 2. november 2007 #8 Skrevet 2. november 2007 Fløte "kokte poteter" med hvitløk. Blir så og si det samme som fløtegratinerte poteter, bare at du ikke har det i stek ovnen...kjempe godt )
Løven,fisken og vekten Skrevet 2. november 2007 #9 Skrevet 2. november 2007 Unnskyld at jeg blander meg borti men hvordan lager du fylt indrefilet???Sikkert ett dumt spørsmål men jeg drister meg til å spørre jeg;)
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 2. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 2. november 2007 jeg bruker svin indrefilet, snitter den på langs nesten igjennom. putter det jeg har lyst på inni, bretter sammen igjen, surrer bacon rundt, knyter med hyssing og steker. vanligvis bruker jeg rosmarin, timian, hvitløk, salt, pepper og olivenolje som fyll. i dag skal jeg droppe bacon rundt og fylle med hakkede økologiske tomater, basilikum, hvitløk og mozzarellaost. da snitter jeg ikke så dypt, og passer på å ha den fyllte siden opp )
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 2. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 2. november 2007 da blir det fløtepoteter på ett eller annet vis ) takk for hjelp!!!!
maje76 og emilie 15.07.07 Skrevet 2. november 2007 #12 Skrevet 2. november 2007 Fylle indrefileten med urteost er også kjempegodt og bacon utenpå. stekes i ovnen på 180 grader i 55min-1 time. Båtpoteter er kjempegodt til, men er jo best når de er hjemmelaget da. Alpnaering har et kjempegodt krydder som heter havsalt og med dette og pepper og presset hvitløk blir det knallgodt. Vi spiser utrolig mye av dette hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå