Gå til innhold

Bok som er grei å ha når barnet er kommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale et oppslagsverk jeg som fersk mor kan ha nytte av når barnet er kommet?

trenger jo ikke stå noe om graviditet der, tenker mest på symptomer på ulike sykdommer, og tips etc.....er så mange å velge mellom. (Tror jeg hehe har jo ikke sjekka da)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den boka du får på sykehuset etter fødselen er veldig grei. Men jeg skulle ønske jeg hadde fått den før fødselen for det er greit å lese litt på amming og sånt før babyen kommer. Eller så er bøkene til Gro Nylander veldig ok (mamma for første gang, lille venn hva nå?). De to har jeg. Den siste er fra 6 mnd alder og er om sykdommer. Veldig greit å slå opp i.

Skrevet

Ja, den vi får på sykehuset er bra!

Vi har klart oss med den ;-)

Men sant, skulle gjerne lest litt i den før baby'n kom..

Kanksje det er mulig å få den hvis du spør når du er på visning på sykehuset eller noe?

Skrevet

Jøsses, FÅR vi bok...? Utrolig i disse sparetider he he....Jeg skal ikke på omvisning der, så får lese litt etter vi er kommet hjem. Greit å ha noe å slå opp i dersom f.eks. barnet plutselig var full av grønne prikker eller ruter eller hadde satt fast en ert i nesen...

Eller hva man gjør hvis de bare griner og ikke vil forklare hvorfor.

Skrevet

Jeg har ei bok av Nina Misvær som heter ABC for spedbarnsforeldre. Der finner jeg alltid alt jeg lurer på. Veldig grei bok som er lett å lese og inneholder alt fra gråt, amming, bæsj, sykdommer, søvn,spisevaner og barnets utvikling fra måned til måned. Anbefefales.

Skrevet

Den høres topp ut, den bestiller jeg:) Er så giddelaus nå for tida at jeg ikke gidder gå å handle men bestiller alt på nettet..........

Skrevet

Min erfaring er at vi kjøpte mange forskjellige bøker som virket nødvendige, men de gangene det var noe vi lurte på så brukte vi alltid internett og lette oss frem til ting der. Bladde litt i en del av bøkene mens jeg gikk gravid med første, deretter sto de urørt i bokhylla en stund, så lå de i boden i kjelleren noen år, og så er de gitt videre til min bror som venter første. Så skal de vel stå til pynt i bokhylla der til de ryddes vekk :D

Skrevet

Mamma for første gang av Gro Nylander er ok.

Skrevet

Vi har "den store boken om barnet" og den er veldig nyttig synes jeg - vi leser mye i den nå før baby er kommet. Leser spes om de første dagene etter fødsel, om vanlige reaksjoner på det som har skjedd, om amming, og om det bittelille mennesket. Synes det er veldig nyttig å lese i den på forhånd, så er vi ihvertfall litt forberedt på hva som venter oss.

Fikk også en liten amme--bok på sykehuset da vi var på omvisning, som jeg ble anbefalt å lese nå, så jeg er forberedt på hvordan ammingen kan arte seg etter fødsel. Den er også fin :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...