Gå til innhold

uke 38, svangerskapsforgiftning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hovnet føttene og hendene, kan ikke bruke min sko, må gå opp to størrelser i løpet av en ukes tid, er dette normalt? Hvordan er med dere? har spist noe kake før det, uff :( er det på grunne av kake?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har hovnet opp så mye i løpet av en uke, så bør du inn til kontroll for å sjekke urin og blodtrykk. Det kan være sv.forgifting. Du kan bare ringe opp til fastlegen eller jordmor, og spørre om å få komme med urin - tror ikke du trenger time. Sånn er det i alle fall der jeg går. Lykke til!

Skrevet

Jeg er også i uke 38 og hovnet veldig fort opp i hender og føtter for ca 3 uker siden, men det var i forbindelsen med flyreise og opphold i utlandet, samt at jeg hadde gått en del.

Det har ingenting med å spise kake å gjøre.

Hevelser alene er ikke et tegn på svangerskapsforgiftning, man har også forhøyet blodtrykk og eggehvite i urinen.

I mitt tilfelle var jeg mer bekymret for at det kunne være blodpropp, siden jeg hadde ujevne hevelser og også smerter i det ene benet.

Legen min sendte meg til sjekk på sykhuset, men heldigvis var alt i orden. Må bare akseptere hevelsene til litt etter fødselen.

Jeg ville for sikkerhet skyld sjekket det opp med lege siden hevelsene dine har kommet så brått og høres relativt store ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...