Gå til innhold

Til dere som er lesbiske... Trenger deres meninger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en liten ting jeg lurer på... Jeg har veldig mange lesbiske venninner, noe jeg egentlig ikke tenker over. Vennene mine er liksom vennenne mine uansett, og om de forelsker seg i jenter eller gutter og hvem de velger å sex med spiller ingen rolle for meg.

Men noen ganger føler jeg faktisk at de ekskluderer meg. Ja, jeg vet det høres rart ut men når de skal ut vil de bare gå på lesbeklubber. Jeg blir gjerne med dit, men hvorfor kan de ikke være med å feste andre steder også?

Når de skal begynne å stuere igjen og må bo i kollektiv må det være et lesbekollektiv. ("Hei! Det er et rom ledig hos oss, du kjenner jo alle som bor her!" Men nei... Da er det bedre å bo med ukjente lesber...

Får også følelsen av at jeg er en grei venn for de fleste av dem, men en skikkelig bestevenn kan jeg ikke bli. Det blir de bare med andre lesber...

Nå blir jeg sikkert beskylt for å være bitter, og kanskje er jeg det litt også... For jeg skjønner ikke hvorfor denne delen med hvem de forelsker seg i og hvem de ligger med må være det eneste fokuset hele tiden. Kjærlighet og sex er jo først og fremst en privatsak, og det er jo så mye annet som også identifiserer en person.

Jeg føler meg faktisk ganske utestengt når legning skal være det som avgjør alt heletiden... Hvor de skal gå, hvem som blir invitert, hvem det er hyggelig å bo med... Blir rett og slett litt lei meg... Er jeg ikke god nok fordi jeg har sex med menn???

Ikke missforstå nå... Jeg går i pride-tog med venninne mine hvert eneste år, for jeg synes de kjemper en utrolig viktig sak! Og jeg forstår at kanskje mange har undertrykt legningen sin i lang tid og har et veldig behov for å vise det frem og demonstrere litt når de først er ute av skapet...

Men burde ikke de også kunne se litt forbi legning og bry seg om mennesket bak i steden??

Håper noen av dere som er lesbiske har tanker om temaet... Kanskje jeg kan forstå bedre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

legg denne inn på homsedebatten på bim, så får du sikkert flere svar!

Skrevet

Aner ikke, aldri opplevd det du beskriver. Altså - behovet for å gå på skeive utesteder kan jeg jo forstå, sånn om motivasjonen er å få seg et ligg eller lignende. Det kan også være litt slitsomt med en del streitere utesteder, da en del menn gjerne blir litt usjarmerende i fylla om de skjønner at de er uinteressante som sexobjekter.

Men BO med en hel haug folk som forelsker seg i hverandre over en lav sko? (Ja, det er definitivt noe i vitsen om at det lesber tar med på andre date er flyttebilen). Ikke faen. Du har snodige venner.

Er de nyutsprungne? Da vokser de det sikkert av seg.

Skrevet

Njaaa... Relativt nyutsprungne er de vel, noen av dem iallefall... Så får håpe de vokser det av seg da...

Skrevet

Jeg har også en del lesbiske venninner (er hetero selv) og har egentlig ikke opplevd ekskludering, men nå har vi hele tiden vært en venninnegjeng med både homofile og heterofile blandet.

Enten er de ikke verdens beste venner, eller så vokser de det av seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...