sveis Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Lillesnupp falt og slo hodet sitt i ettermiddag. Var grinete etterpå. Ville ikke ha mat og sovnet litt tidligere enn vanlig til kvelds. Og nå har hun våknet og kaster opp. Dette kan jo være tegn på at hun kanskje har fått en lett hjernerystelse. Hun er ikke bevisstløs, gråter ikke, bare sutrer litt når hun kaster opp. Er det nødvendig å ta henne til legevakta nå? Eller kan jeg se det an og vekke henne annenhver time eller noe, og så ringe fastlegen i morgen? Er det en lett hjernerystelse så er det vel ingenting de kan gjøre uansett?
NoDoubt Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 Ring legevakta med en gang!!! Høres absolutt ut som en hjernerystelse og da er det bare en lege som kan vurdere hva som skal gjøres videre! Lykke til:-)
Expat Skrevet 1. november 2007 #3 Skrevet 1. november 2007 Ja, ring ihvertfall!!! Du sier ikke hvor liten snupp er...
skilpaddemamma Skrevet 1. november 2007 #4 Skrevet 1. november 2007 er jo tegn på hjernrystelse, jeg ville ihvertfall ringt legevakta og hørt med de om hva du skal gjøre. kan hende en lege vil se på henne.
Northernlights Skrevet 1. november 2007 #6 Skrevet 1. november 2007 Jeg hadde dratt til legevakta med en gang,og forlangt sjekk for brudd på hodeskallen med det samme. Håper alt er bra!!
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 1. november 2007 #7 Skrevet 1. november 2007 Jeg ville så absolutt ringt! Ikke for å skremme deg, men mamma opplevde dette en gang: da min bror var 2 år fikk han hjernerystelse...Han kastet opp m en gang, men ble litt bedre..mamma dro ikke på legevakten før mange timer senere, fordi han plutselig ble litt fraværende og klaget over hodepine...på legevakten ble han plutselig bevisstløs og han hadde ingen reaksjon på pupillene da de lyste han i øynene...ble en ambulansetur i full fart til sykehuset (de mistenkte hjerneblødning), hvor d tok to timer før han våknet igjen...heldigvis var d ikke hjerneblødning...legene sa d var uhyre sjeldent d skjedde, at de ble bevisstløs pga hjernerystelse etter så mange timer, men at d kunne skje.. Jeg ville hvertfall tatt en telefon til legevakten...greit m en vurdering fra de
Mom2Two Skrevet 1. november 2007 #8 Skrevet 1. november 2007 Jeg ville tatt henne med til legevakten.
sveis Skrevet 2. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 2. november 2007 Da har jeg ringt legevakten. Legen sa det hørtes ut som en liten hjernerystelse. Men det var ikke nødvendig med noen sjekk. Heller ikke nødvendig å vekke henne i løpet av natten ettersom hun var våken et par timer før hun sovnet til kvelds og også var godt våken da hun kasta opp. Var også veldig bra at hun hadde vært oppe og gått både etter fallet og nå etter hun kasta opp. Skal skjerme henne fra mye lys og lyd og se an hvordan det går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå