Lykkelig mamma til 2 Prinser Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Hjelp noen som har peiling ?? jeg har spist en liten bit av pastorisert ost og jeg kan være gravid.. kan dette være farlig? den var helt fersk.. jeghar testet meg og de viser ikke atjeg er gravid kan de da være farlig?
Gjest ->>- Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 Det er upasteurisert som eventuelt er farlig. Sannsynligheten for at et eventuelt foster tar skade av det er uansett mikroskopisk.
Lykkelig mamma til 2 Prinser Skrevet 1. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2007 noen? hjelp
Lykkelig mamma til 2 Prinser Skrevet 1. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. november 2007 ja de var upastorisert jeg spiste en liten bit av.. Viste ikke om de.. + jeg satt men mange familiemedlemmer så jeg kunne lisom ikke si nei faen de skulle jegikka haspist for jeg kan være Gravid.. men uansett så viserde ingenting på testene jeg har tatt så da er vell sjansen for at de er Skadelig Liten Håper jeg!?!?!?!?! hofff får ikke sove jeg inatt av dette..
Mom2Two Skrevet 1. november 2007 #5 Skrevet 1. november 2007 Det er ikke sånn at upasteurisert ost i seg selv er "giftig" for gravide. Poenget med at gravide ikke skal spise denne typen ost, er at det er en større sjanse for at slik ost kan inneholde listeriabakterien som er farlig for gravide. Det er ikke slike at hver ost inneholder dette. Man skal ha ganske uflaks for å komme over det faktisk. Sannsynligheten er meget liten. Så det er bare å slappe av.
Gjest Skrevet 1. november 2007 #6 Skrevet 1. november 2007 Første trimester på BiM er fint for denne type spørsmål og tilsvarende "nå kommer både du og babyen sikkert til å være syke for evig" svar... Mest sannsynlig går det helt fint med både deg og den potensielle babyen din. Og før du får panikk, ta en test da vel. (graviditet det være seg)
EnUndreneMor Skrevet 1. november 2007 #7 Skrevet 1. november 2007 er mer i utlandet man skal tenke på slike ting:) i gamle dager hadde di jo ikek noe som het pastorisert og upastorisert. og di barna ble da helt fine.. hehe
Gjest ->>- Skrevet 1. november 2007 #8 Skrevet 1. november 2007 Ja, altså - sjansen for at det er listeriabakterier i osten er veldig, veldig liten. Sjansen for at du blir syk dersom det er listeriabakterier i osten er liten. Sjansen for at fosteret tar skade av det dersom du blir syk av listeriabakterier er rundt 25%. Når du legger alle disse små sjansene sammen med det at det er en sjanse hvorvidt du er gravid i det hele tatt, ser du at faren er minimal.
Lykkelig mamma til 2 Prinser Skrevet 1. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 1. november 2007 tillab venter liten:)?må si jegikke forsto helt dette du skrev.. jeg har tatt test jeg hver dag åde er negativt negativt å negativt så jeg venter i spenning og når jeg spiste denne osten uten å vite om at de var en upastorisert ost så fikk jeg hætta.. men må side var en god ost da:) så koslig at dere allle svarer meg:) Takk takk:) da kan jeg slappe av
Lykkelig mamma til 2 Prinser Skrevet 1. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 1. november 2007 ja da ser jeg at sjansen er liten Takk takk for dere svarer meg:) Natta
Mom2Two Skrevet 1. november 2007 #11 Skrevet 1. november 2007 He-he, ofte sier du akkurat det jeg tenker også, ->>-;-)
Gjest Skrevet 1. november 2007 #12 Skrevet 1. november 2007 Jeg er av den mening at det er et litt "småhysterisk" spørsmål når man ikke engang vet om man er gravid. Det mente jeg. Slike spørsmål blir stadig stilt inne på 1 trim på BiM av mennesker som er redde for et eller annet uten at de engang vet hva det egentlig er de er redde for. (i dette tilfellet, listeria)
Lykkelig mamma til 2 Prinser Skrevet 1. november 2007 Forfatter #13 Skrevet 1. november 2007 ja jeg skriver akurat de jeg tenker:)
Gjest Skrevet 1. november 2007 #14 Skrevet 1. november 2007 mom2two snakket til pila, ikke deg puppemora...
Lykkelig mamma til 2 Prinser Skrevet 1. november 2007 Forfatter #15 Skrevet 1. november 2007 ja vell er vell litt trøtt her så de er velll på tide med køya ja:) hohoi jajaj Natta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå