Gå til innhold

Hvem er heldige og har "små søte sovende barn"


MÅNS m/lilleMarius

Anbefalte innlegg

Innebygd greie, eller slitt mye for å få til "sove hele natten"?

Hvilke metoder har dere brukt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æ har vært så slem me småen nu i et par daga, han har måtte ligge å gråte uten å få komme opp i mi seng, å ikkje fått mat. Det føltes som evig het med gråting, men det pågikk i 15 min. No etter 2 daga så har han ikkje våkna mere. Det e stein hardt å være mor når det pågår. Han e 6,5 mnd nu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også gjort det samme. Hun våkna hver 2. time, og nekta å sove før hu fikk pupp. så det var jo veldig lettvint å bare gi henne den når jeg selv var veldig trøtt.

Men hjalp jo egentlig ikke særlig på søvnen alikevel når jeg måtte opp så ofte. Når hun hadde begynt å spise 3 faste måltider på dagtid, stålsatte jeg meg, la henne på eget rom, og tok henne ikke opp om natta. bare satt der og pratat litt....prøvde å roe henne. etter et par netter våknet hun ikke så ofte lenger. nå sover hun fra 19.30-06.00. så fra 6.30-8.00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE JEG!!!!!Ikke på natta i hvertfall:-(Nå er ho "bare" oppe to ganger mellom 23-06.07 er d mårra!!!Blæh...Men neste friperiode til samboern skal ho til pers.Vi(samboern) holder på å pusse opp også nå så overskuddet til våkenetter er ikke tilstede.hos han-

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er så heldig! Hun sover fra 19-20 til 06-07. I begynnelsen sovnet hun ikke før i 01-02 tiden, veldig slitsomt. Så begynte jeg med å legge henne tidligere og tidligere. Skal også sies at jeg ikke ammer lenger. Også har hun alltid sovet godt da.

Ikke godt å si hva du skal gjøre, tar vel ikke flaske din heller. Min begynte definitivt å sove bedre når hun fikk MME. Hun sover også på eget rom som hjalp kjempemye!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en baby som har sovet mest på natten helt fra starten av. Han sov faktisk fra kl 23 til kl 8 så liten som 1 mnd! Han sover lite på dagtid, har 3 økter på 30 min hver. Dvs at det går i ett hele dagen så til tider har jeg misunt dem som får en 3 timers "pause". Men søvn på natten er jo viktigst så kan ikke klage, han sove nå fra kl 19 til kl 8-10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

jeg legger lillegutt mellom 19.30 og 20.00 og da sover hen til mellom 06.30 og 7.00. han ligger og grynter litt og leker litt til kl. 7.30 ca og da tar jeg han opp og setter han i stolen og får mat kl.8.00 ca. da har jeg fått tid til og sende elstejenta på skolen i mens :-). han er bare bli som ei sol om morgenen. Men hører magen romler når han skal til og få melk da.stakar.

han har sovet hjennom natta siden han var ca 2 måneder tror jeg. har hatt en natt innimellom hvor han har voknet. Han griner aldri orgentli, bare ligger og lager litt sutrelyder og da har jeg tatt han opp med en gang. men når han var 4 måneder begynte han og vokne hver natt igjen og når han var 5,5 måneder, begynte jeg og gi han grøt til kvelsmat og da roet han seg. Han har voknet noen netter etter vi begynt med grøt, men han bare småsutrer og nå har jeg bare latt han ligge og ventet på at han skal begynne og grine mere, men da bare sovner han igjen etter en kort stund. tror kansje jeg har vert litt for kjapp med og ta han opp før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har brukt elisabeth pantley-the no cry sleep solutions.

 

innebærer null skrik/gråt. tar litt mer tid og konsekvent handling mot målet men sitter igjen med god samvittighet og føler virkelig vi har jobbet sammen for dette.

hun legger seg nå i egen seng uten noe tull og våkner 1 gang pr natt for en skvett mme.

 

 

det synes jeg er supert og hun skal få ha det slik litt til før vi og slutter med melk om natten.

 

anbefales boken på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...