Gå til innhold

angående omskjæring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

var inne og tittet på forumet kulturkollisjon, og må si jeg ble sjokkert over mye som stod der inne. hvordan ser dere på dette med omskjæring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syns dette er opp til hver enkelt...

mest "vant" til det.. typen min er omskjært, også sønnen hans... Får vi sønn blir han da også omskjært.... grunnen til at folk gjør d feks er pga renslighet...

liker penis bedre sånn jeg :D hihi

Skrevet

Jeg anser omskjæring av gutter som en uskikk, og ville aldri i verden praktisert det. Synes det bør forbys, men er ikke vanvittig engasjert.

Såkalt omskjæring av jenter, eller kjønnslemlestelse som man gjerne sier, er horribelt og bør straffes knallhardt når det tilrettelegges for det av foreldre. Man burde kutte tullet med obligatoriske underlivsundersøkelser av alle jentunger, og engasjere seg langt mer i de miljøene hvor det foreligger akutt fare for at en jente blir omskjært - som f.eks somaliske kretser.

Skrevet

okey.. hvor er han fra?

Skrevet

omskjæring er bare tull og tøys! Jenteomskjæring er jo lemlesting og frarøving av et normalt sexliv, det er jo alle enige om, men jeg synes også små guttetisser må få lov til å være slik de er skapt. Naturen har laga guttetissen slik den skal være. Bare en tradisjon som burde ta slutt. Skjære bort hud fra en penis?! hvor er logikken, hvor er fornuften? Og ikke si at det er for at det er mer renslig, man kan godt vaske seg ren alikevel.

Jeg blir litt oppgitte over jenter med partnere fra andre kulturer der det er vanlig, og som synes det er helt greit å omskjære guttebabyene sine. Selv om det er "kultur" i pappaens hjemland, er det jo ikke "kultur" å gjøre dette her til lands. Hvorfor er da pappaens tradisjoner viktigere? Og de skal vel vokse opp her antar jeg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...