HelenFlores Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Når dere har kynnere, spenner hele magen seg eller bare der ved livmoren? I blandt, spesielt når jeg er på jobb og stresser så blir hele magen stenhard og det blir innimellom litt tungt å puste. Kan dette være kynnere? Er ubehagelig, men ikke direkte vondt! Takker for svar:)
Dancing Queen Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 Hei. det høres veldig ut som at det er kynnere du har. magen min blir også steinhard. og så må jeg plutselig veldig tisse det beste er vel best å sette seg ned å slappe av når det kommer.. skal vist være litt pga av stress..
HelenFlores Skrevet 2. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. november 2007 Ok:) Men er det farlig for barnet om jeg ikke får satt meg og slappet av? For det er gjerne i de hektiske timene på jobben det kommer, og da er det ikke mulig å sette seg ned mer enn max fem min! Og jeg jobber bare fire timer dagen nå for jeg er 50% sykemeldt pga bekkenløsning..
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #4 Skrevet 2. november 2007 Jeg var hos legen igår og fortalte samme historie som deg omtrent. Hun sa at det er ikke farlig for babyen MEN hvis det fortsetter å komme mange kynnere KAN DET etterhvert sette igang fødselen... Alltså er det veldig viktig at du faktiskt hviler å sitter når det kommer. ( problemet hos meg er at det kommer trots at jeg allerede sitter ned.. ) jeg blev henvist videre til UL kontroll, de skulle sjekke så allt såg bra ut i livmoren. Det er normalt med kynnere, men ikke at de kommer veldig ofte. Du kan jo ringe til legen å høre hva hun sier?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #5 Skrevet 2. november 2007 veldig enig med siste mann her. Bedre å snakke med legen en gang for mye :-)
sydilla Skrevet 2. november 2007 #7 Skrevet 2. november 2007 Vanskelig å si - alle har jo kynnere, noen merker det, andre ikke. Tenker at det handler litt om situasjonene de kommer i. Feks hvis det blir sånn at hver gang du reiser deg så får du en. Eller du bare ligger stille på sofaen og kynnerne kommer og kommer og kommer. Eller du har en opplevelse av at magen er som en ball store deler av dagen... Når det blir sånn at du tenker på at ikke nå igjen. Når det begynner å hemme deg i de daglige aktivitetene? Kanskje når du fått kynnere i situasjoner hvor de normalt ikke kommer - som når du slapper av? Like vanskelig som å svare på "hva er vondt?" - fordi smerteterskelen til folk er så ulik... Any one?
*Safira* Skrevet 2. november 2007 #8 Skrevet 2. november 2007 Det er vanlig med kynnere, men ikke når de er konstant eller kommer bare en stryker seg over magen. Det beste er å ta kontakt med lege/jordmor hvis du er i tvil. Om du har for mange kynnere er det best å ligge helt i ro, ikke stresse og ikke minst få undersøkt om det er noe som irriterer livmoren. Eks. urinveis infeksjon, rikelig vekst av streptokokk B eller om morkaken ligger langt ned. Dette for å unngå alt for tidlig modning av livmorhalsen. Er sykemeldt pga kynnere, må ta det helt med ro, og er til UL ca hver 14 dag.
HelenFlores Skrevet 2. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 2. november 2007 Takker for masse flotte svar:) Skal på UL om ti dager, så tenker jeg skal nevne det da, for det er vel jordmor eller lignende som utfører UL!?
HelenFlores Skrevet 2. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 2. november 2007 Må få spørre hvordan dine plager er da siden du er sykemeldt pga kynnere!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå