Gå til innhold

Kaldere kroppstemp enn normalt etter høy feber????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan det være og er det farlig? Han har hatt mellom 41 og 38 i feber de siste to dagene, begynte penicillin kur i går og fikk en febernedsettene kl 1700 ca, da hadde han 39,5 i feber. For en time siden våknet han, skrek og virket panisk og var helt kald. Kald på hodet og kroppen, litt varmere på hendene og litt småsvett i nakken.

Noen som har opplevd noe lignende? Blir jo så bekymret for alt her... Sovnet igjen for 15 min siden, men vi fikk ikke målt tempen hans.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det er vel ikke farlig enda, men du bør være obs på det de kaller negativ feber. Da synker kroppstemperaturen lavere enn normalt og det er ikke bedre enn "vanlig" feber.

Jeg har opplevd det på sønnen min, men da lå han på sykehuset og ble tatt vare på av de der.

Jeg ville ha fulgt nøye med og blir det ikke bedre burde du ta kontakt med lege/legevakta. Ikke vent lenger enn du selv er konfertabel med.

Men det kan jo også være mye bedre for han når han nå våkner igjen, vi krysser fingrene for det!

Lykke til og god bedring!

Skrevet

Du klarer ikke ta tempen på han da? Mange barn svetter litt da, da feberen synker igjen, så kanskje han har blitt litt svett og kald pga svetten? Lille her har lett for å bli sånn, og svett i nakken tyder jo kanskje på det.. Jeg ville ha tatt tempen på han får å sjekke hva den lå på ihvertfall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...