Sabina og gjengen Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Jeg følger opp sønnen min og er på foreldremøter i barnehagen, han får mat, kos, er en blid og trygg gutt. Han har det han trenger av utstyr, leker og mer til. Han er alltid pent kledd i rene klær. Men dersom faren skulle funnet på å gå til rettsak, kan jeg miste omsorgen for han dersom jeg får påvist ME?
Twintipp og himmelblå Skrevet 1. november 2007 #3 Skrevet 1. november 2007 Nei nei. Han har jo rett på samvær han og, men det har du også på lik linje med ham. Det at du har hatt ansvaret for ham alene, og faren ikke har brydd seg tidligere vil nok virke som en sterk faktor. At barnet er hos mor er det som er viktig (selvfølgelig far og da), så verken barnefar eller barnevern kan ta ham fra deg.. Det eneste de kan, er å tilby deg hjelp. I form av avlastning osv. Lykke til, og god bedring. Klem
Gjest Skrevet 1. november 2007 #4 Skrevet 1. november 2007 Det spørs vel , retten gir den av foreldrene som er best for barnet omsorgs retten vil jeg tgro, men hvis mor har ME og far var en normalt oppegående fyr så ville jeg nok sagt at delt omsorg kansje hadde vært det beste for alle parter.
Gjest Skrevet 1. november 2007 #5 Skrevet 1. november 2007 Kronisk utmattelsessyndrom, Myalgisk Encephalopati. Google litt så finner du ut mer... HI: Dessverre kan jeg ikke gi deg ett svar jeg er sikker på. Men synes det er rart at de bare skal gi omsorgen til far fordi du skulle ha ME. Så lenge du greier å følge han opp og han får den omsorgen han trenger. Men er det uaktuelt kanskje å involere far litt, med tanke på avlastning og slikt for deg. Kan jo være litt godt det også da... Hvis ikke far er helt på viddene da...
Sabina og gjengen Skrevet 1. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. november 2007 Han har samvær nå, hos meg. Det har vært mye surr og rot fra fars side. Så han stiller ikke høyt uansett. Takk for svar, er livredd for å miste han:/ Jeg har vært alene med Marken siden jeg var 3 mnd gravid. ME er utmattelsessyndrom (så vidt jeg vet) vet ikke så mye om det selv ennå.
Sabina og gjengen Skrevet 1. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 1. november 2007 Jeg klarer å ta vare på sønnen min. Har avlastning en helg i mnd og en kveld/overantting i uka. Min mor og hennes sambo har han. Barnefar har samvær hos meg da han ikke er klar for å ha han alene hos seg og det er ikke bra for Marken ennå heller.. Barnefar har ikke hatt han om natta alene ennå.. Delt omsorg blir ikek aktuelt da barnafar bor 3 timers kollektiv reisevei herfra og ingen av oss har bil.
Twintipp og himmelblå Skrevet 1. november 2007 #9 Skrevet 1. november 2007 Han blir aldri tatt ifra deg, det må du ikke være redd for. Det å være sammen med mor er til det aller beste for barnet, og han er barnet _ditt_. Ingen kommer med mindre det er grov omsorgsvikt til å overgi all omsorg til far. Men, ikke vær redd for å be om hjelp. Du kommer alltid til å bety mest for din sønn uansett, INGEN annen er hans mamma enn deg. Vet om en sak nå, der moren er ganske ute og kjører, og faren som er en skikkelig real type ikke fikk omsorgen. Moren fikk faktisk hovedomsorgen for gutten. SÅ ikke fortvil. Ingen vil ta ifra deg barnet ditt.. Klem
Gjest Skrevet 1. november 2007 #10 Skrevet 1. november 2007 Han har nok ingen sterk sak..i grunn stiller fedre svakt i slike saker her i landet, noen mener for svakt. Uansett, jeg råder dere til å finne en løs ing på sikt som tilfredstiller alle, for barnets del så barnet slipper å befinne seg i en skuddlinje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå