Gå til innhold

Lenge siden jeg var her: men trenger info om visse ting!

Anbefalte innlegg

Skrevet

HEi!

mitt samboer forhold er i ferd med å havarere- dvs ikke med barnefar men med en kjæreste som jeg har bodd med de siste 8 mnd. Jenta mi er 2,5 og i juni vil jeg ikke lenger ha OS heller. Jeg er nå ferdig me utdanning og tenker at jeg skal klare å få meg jobb innen sommeren.

MEN:

1. har jeg fortsatt rett på støtte til barnehage selv om jeg ikke har rett til OS mere, da hun har blitt 3 år?

2. Hvilke andre stønader får vi alene foreldre som ikke lenger har krav på OS?

3. Noen som har peiling på hvordan det stiller seg med boliglån?- er det noen muligheter til husbank støtte da vi er enslige - men er i jobb.?

4. Hvor lenge beholder man dobbel barnetrygd og småbarnstillegget?

GLAD for svar!! TAKK :-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg kan ikkje svare på alle, men nokon.

1. Meiner man har rett på støtte til barnehage/SFO så lenge man er aleine.

2. Kva andre stønader man har rett på annet enn utvida barnetrygd er eg usikker på. Trur nokon får bostøtte, om dei har høge boutgifter i forhold til det man får inn.

3. Eg er i jobb og får boliglån om eg trenger det. Maks 1,4 mill trur eg. Men holder for min del da. :)

4. Utvida barnetrygd har man så lenge man er aleine, el. 1 år fra ein blir samboar. El. om man får barn med ein samboar får man utvida barnetrygd 1 mnd fra barnet er født. Trur det er sånn. Usikker på småbarnstillegget.

Skrevet

1. Så lenge du enten studerer eller er reell arbeidssøkende får du stønad til barnetilsyn, dette varer til barnet går i 4. klasse tror jeg (dvs. du kan også få støtte til SFO). Mulig det er en inntektsgrense et sted, ikke sikker.

2. Som enslig etter du har hatt OS i 3 år mottar du dobbel barnetrygd, bidrag/forskuddsbidrag, bostøtte om du tjener under 170000 i året. Har du ikke jobb kan du evt. få sosialstønad en periode.

3. Husbanklån får du om du ikke får lån andre steder, evt. kan du få låne det du mangler (f.eks. om du får låne 60% i en vanlig bank kan HB låne deg resten). Får du ikke noe lån andre steder kan du får fullfinansiert i HB, men det kommer jo an på inntekten din hvor mye du kan få.

4. Småbarnstillegget får man kun hvis man bare har OS som inntekt, og ikke lenger enn til barnet er 3 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...