Gjest Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Du lurte på hvilke ord som var så vanskelig for oss med dysleksi på denne testen. Disse er vansklige: interessant kanskje visdomstann (deling av ord eller ei er stander problemastisk for mennesker med skrivevansker) høyesterettsjustitiarius sykler (riktig bøying av verb er noe dyslektikere ofte sliter med og mange klarer aldri helt å få inn reglene her, man skriver det som høres rett ut i stede og de ville da skrevet sykkler) gjerne Blir like irritert hver gang folk kommer med slike kommentarer seg deg om at noen skylder bare på dysleksi, tror få gjør det. De fleste er blitt utredet på logoped og vet godt at de har dette og hva det går ut på.
Gjest Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 Hei Alva:) Så svaret ditt på den andre tråden også. Godt svar. Men ja, jeg tror det er noen som tidvis "gjemmer" seg bak dysleksi"unnskyldningen". Noe som er veldig synd for de som faktisk har det. Det er jo å skryte på seg en sykdom. Utredningen for dysleksi tar tid og består av mange forskjellige tester, og jeg vil tro at det er mange som faktisk ikke har noen konkret "diagnose" som også sier de har dette. (noe som selvfølgelig er godt mulig) Men jeg har sett meg lei på de som kaster seg over rettskrivningstråder feks og skal forsvare dyslektikernes sak, når problemstillingen er og/å, som ikke har noenting med dysleksi å gjøre. Jeg har to dyslektikere i hus selv, og det er også på deres vegne jeg tenker som jeg gjør. De lider jo under dette, mens en eller annen trykkleiftulling faktisk ikke gjør det, men slurver så mye og gidder ikke bruke tid på å skrive rett for så å skylde på å være dyslektiker når man får pes for det.
Gjest Skrevet 1. november 2007 #3 Skrevet 1. november 2007 Joda, jeg ser helt klart poenget ditt, og mulig jeg er naiv, men jeg tror faktisk ikke det er noen særlig mange som sier de har dysleksi dersom de ikke har dette. Nå er jo også dysleksi bare en variant av lese-og-skrivevansker og ofte kommer ikke en diagnose alene, så for noen med generelle lese-og-skrivevansker kan fkatisk også å/og regelsen være problematisk selv om man gjerne bare selv vet om diagnosen dysleksi fordi det var det en selv fikk med seg at en hadde den gangen på skolen og skulle være forklaringen på alle de røde strekene på stilene. Ble litt knotete forklart dette her, men håper du skjønner hva jeg mener? Og joda, noen er det nok som skylder på en diagnose de ikke har for å dekke over egen latskap, dårlig hukommelse og slurv, det kan jeg være enig i.
Gjest Skrevet 1. november 2007 #4 Skrevet 1. november 2007 Skjønner hva du mener og er glad for å se at i bunn og grunn så er vi jo faktisk enige;)
Gjest Skrevet 1. november 2007 #5 Skrevet 1. november 2007 Ja jeg ser det nå jeg også, greit når det er slik :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå