Gå til innhold

Auuu, vonde stive fingre - vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har jeg vært plaget av vonde hender. Når jeg er oppe på natta klarer jeg ikke å knytte nevene - helt stivt. Gjennom dagen kommer og går det litt, men er stort sett stive og hovne + at jeg har 0 styrke. Må bruke 2 hender for å klemme ut ketshup, blant annet. Føttene er hovne - og de og leggene har masse hvite felter. Begynner å bli sikkelig kipt dette her nå.... meeeen har jo bare 32 dager igjen ( 27 til menstermin) så nærmer seg mål. Skal bli godt å ikke se ut som en 90-åring når man går også. Ække småtterier vi må gjennom, men er jo så absolutt verd det. (selvom det føles litt godt å klage litt innimellom)

Ha en fin kveld og en spennende natt for dere som kanskje starter fødsel i løpet av nattetimene... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da er vi 2, har det og slik=(

på natta er det værst, klarer ikke bøye fingrene da engang=/ er nok vann ja...

Skrevet

Jeg også, har 2 i ødemer sa jordmoren min, masse væske i kroppen... veldig ubehagelig.

Skrevet

Jepp, hiver meg på her jeg og! Sitter med klumpfingre hver morgen! roer seg utover adgen innimellom, mens andre dager er de hovne hele dagen.. Ikke mye godt nei :-(

Skrevet

Har 0-1 i ødem.. og det er vel ikke så mye? er d lett for at d blir mer når d først har begynt. Er i uke 29..

Skrevet

jeg er i uke 33+2 og har ødem 1.har hatt ødem 1 i et par mnd nå...

men det er likevel jævlig spesielt om natten.fingrene stivner...

jordmor sa at det kan være klem på nerver i fingrene og at blodet ikke får strømme ut i fingrene når man ligger og sover.

dette er pga vann i kroppen. et par dager etter fødselen blir en vist mer hoven,for så å gå ned igjen til det normale...

håper vannet veier en del slik at jeg ikke er nødt til å slanke bort alle kiloene..

Skrevet

jeg har hatt ødem 1 over lengre tid. og det endte med at jeg ikke hadde følelese i fingrene på venstre hånd. dette kalles carpaltunnel-syndrom, og oppstår når nervene blir liggende i klem over lengre tid. så forrige tirsdag ble jeg operert for dette. skulle bare til kontroll på sykehuset, og kom hjem kl 11 på kvelden, ferdig operert. så ta dette på alvor jenter. oppsøk hjelp dersom dere miste følsomheten i fingrene. ( dette hender oftest på natten)

Skrevet

Så rart, dette har jeg også. Trodde det var fordi boken jeg leser er så stor og tykk å holde rundt.

Skrevet

Har også stive hender, særlig etter natten, 2 i ødem.

Det hjelper å gjøre sirkulasjonsbevegelser når jeg våkner slik at noe av stivelsen gradvis går bort.

Gjør også sirkulasjonsbevegelser for føttene og bruker støttestrømper.

Skrevet

Slenger meg på denne jeg også, skikkelige pølsefingre og tærne er til å le av. Har også hvite prikker både på hender og føtter... Har 34 dager igjen, gleder meg til å få kroppen noenlunde tilbake og bort med halsbrann, bekkenløsning og nattkrampe i leggene....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...